شناسهٔ خبر: 161873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم تدبیر بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز

حاجی دلیگانی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس: افزایش قیمت ارز بسیاری از مبادلات اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و ثبات اقتصادی را متزلزل می‎کند بنابراین بانک مرکزی باید به همراه تیم اقتصادی دولت تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت آن در نظر بگیرند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور و نگرانی جامعه از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ کالاهای اساسی گفت: با توجه به شناخت و عملکرد همتی رئیس بانک مرکزی در گذشته، ما امیدواریم هرچه زودتر با برنامه‌ریزی نسبت به کنترل و نظارت بر قیمت ارز اقدام کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در دور یازدهم مجلس افزود: افزایش قیمت ارز می‌تواند، بسیاری از مبادلات اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و ثبات اقتصادی را متزلزل کند بنابراین بانک مرکزی باید به همراه تیم اقتصادی دولت تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز در نظر بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مشاهده برخی مباحث در کشور این فکر را تداعی می‌کند که دولت از افزایش قیمت‌ها بسیار ناراحت نمی‌شود، به طور مثال در زمان ارائه سهام شرکت‌های خودش قیمت هر واحد را بالا نگه می‌دارد اما بعد در زمان واگذاری بیش از ۲۰ واحد بزرگ مانند نیشکر هفت تپه یا هپکو، آنها زا با ده‌ها برابر قیمت واقعی به اشخاص می‌دهد.

نظر شما