شناسهٔ خبر: 161852 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

درخواست یک نماینده برای ارائه برنامه اقتصادی وزرا به مجلس

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خواستار دعوت از وزرا به مجلس برای ارائه گزارش برنامه‌های اقتصادی آنها شد.

به گزارش«نماینده» ، محمد حسن آصفری در تذکری در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: سه ماه از سال گذشته و شعار سال هم جهش تولید بوده درخواست من این است که در اولین جلسه وزرای اقتصادی را بخواهیم تا برنامه خود را به مجلس ارائه کنند و بگویند در سال گذشته چه اقداماتی انجام دادند.

وی همچنین گفت: روز گذشته هیات رئیسه، جلسه‌ای درباره امتیازبندی برای کمیسیون‌ها داشته  در حالی که هنوز اعتبارنامه اعضای هیات رئیسه به تصویب نرسیده بود و قاعدتا آنها نمی‌توانستند برای نمایندگان تصمیم بگیرند.

آصفری با بیان این که فشار تورم ۴۰ درصدی روی قشر پایین جامعه است، اضافه کرد: سوال این است چرا حقوق کارکنان که البته حقشان است ۵۰ درصد افزایش یابد و حقوق بازنشستگان باید ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در جلسه مشترک روز گذشته هیات رئیسه و کمیسیون تدوین آیین نامه، ابتدا صلاحیت‌ها بررسی شد و بعد ما وارد بررسی دستورالعمل مربوط به امتیاز بندی کمیسیون‌ها شدیم و مصوبه را گذراندیم. منتخبین در جایگاه منتخب می‌توانند ورود کنند به خصوص در مورد دستور العملی که پایه تشکیل کمیسیون است. قانون اساسی هم تفاوتی بین نماینده و منتخب قائل نیست و تصویب اعتبارنامه بخشی از فرآیند آغاز کار است.

وی همچنین اضافه کرد: ما در ابتدای مجلس از مرکز پژوهش‌ها دعوت کردیم گزارشی به نمایندگان ارائه کند و در قدم‌های بعدی وزرا را نیز دعوت خواهیم کرد.

نظر شما