شناسهٔ خبر: 161521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امروز کشورمان توامان درگیر ویروس کرونا و ویروس سوءمدیریت اقتصادی است

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس گفت: امروز کشورمان درگیری ویروس کرونا و ویروس سوءمدیریت اقتصادی و معیشتی است که تبعات تورم از کرونا بیشتر است.

به گزارش «نماینده»، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 23 اردیبهشت) در جلسه علنی و در نطق میان دستور اظهار داشت: امروز کشورمان درگیری ویروس کرونا و ویروس سوءمدیریت اقتصادی و معیشتی است که تبعات تورم از کرونا بیشتر است.

وی با اظهار سلام و درود به مجاهدان و شهدای عزیز مدافع سلامت که در بحران شیوع ویروس کرونا جان خود را برای حفاظت از سلامت مردم و مداوای بیماران در طبق اخلاص نهادند افزود:‌ به یقیین می‌توان گفت امروز کشور ما درگیر دو نوع ویروس است؛ ویروس کرونا و ویروس سوء مدیریت اقتصاد و معیشتی

نماینده همدان در مجلس تصریح کرد: در این میان ویروس سوء مدیریت اقتصادی و اهمال در نظارت بر بازار، با تورم لجام گسیخته آنچنان معیشت را بر مردمان کشورمان تنگ کرده که تبعات ویروس کرونا در قبال آن ناچیز است.

وی اظهار داشت: متاسفانه منطق این بیماری اقتصادی، مانند آن ویروس منحوس بخش های  ضعیف جامعه را نشانه گرفته و هیچ مدیریتی هم نه شیوع آن را کنترل کرده و نه تمایلی به مهارآن دارد .

خجسته خاطرنشان کرد:‌ اکنون شاهدیم در عرض چند ماه تمامی اقلام و مایحتاج مردم،  افزایش قیمتی بین 30 تا 100 درصدی را تجربه کرده و هیچ نظارتی هم بر این گرانی ها دیده نمی شود و دُلاری با اعتراض فریاد می زدیم ده هزار تومان شده امروز به مرز هفده هزار تومان رسیده و تمام این موضوعات فقط در حدود پنج  ماه اخیر اتفاق افتاده!

نماینده همدان در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور میگویید وزیر صنعت را برای عدم کنترل بازار خودرو برکنار کردید . برای بالا رفتن صد درصدی قیمت مسکن چه کسی را برکنار میکنید ؟ برای بالا رفتن صد درصدی لوازم خانگی چه کسی را ؟ برای بالا رفتن 30 تا 100 درصدی پوشاک و خوراک مردم چه ؟ و برای بالا نرفتن حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان بیش از نرخ دست ساز 15 درصدی تورم چه کسی را ؟

وی افزود: راه نجات کشور، همانطور که در فرامین رهبری نیز بارها ذکرشده، به کارگیری مدیریت جهادی، مبارزه با فساد، تقویت نظارت و شفاف سازی تمامی شئون کشور است و قدرت مجلس و در راس امور بودن آن با نظارت است . اگر چه برای شما هزینه هایی را ایجاد خواهد کرد و اگر این امر محقق شود قطعاً آن موقع نه سه هزار میلیاردی گم می شود نه چهارو نیم میلیارد دلاری.

خجسته گفت: اینجانب طی 8 سال حضور در خانه ملت با لبیک به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری تلاش کردم تا ضمن انجام وظیفه تقنینی، با بیماری خانه مان بر انداز مفاسد اقتصادی و اداری،قاچاق کالا و ارز، اشرافی گری، اختلاس، رانت خواری ،آقازادگی و ویژه خواری از جایگاه نظارتی برخورد و در کمیسیون اصل نود و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، شناسایی گلوگاه های فساد را در دستور کار خود قرار دهم.

نماینده همدان در مجلس افزود: تلاش‌هایم در مسیر مبارزه با فساد بر مذاق بسیاری از آقایان خوش نیامد و از آنجا که سران مفاسد اقتصادی و غارتگران بیت المال، وعده های تطمیع و تهدید های خود را نا کارآمد دیدند با دست به دامان رقبای سیاسی و انحصارطلبان شدند و با استفاده از ابزار های غیر اخلاقی و ایراد تهمت و افتراء، و نشر اکاذیب خواستند که مانع از ادامه مسیر این مبارزه گردند و به یاری پروردگار متعال توفیقی حاصل نکردند و بنده هم هیچ گاه از ادای تکلیفم به خون پاک شهدا و عمل به وظایف نمایندگی ام، لحظه ای درنگ نکردم .

وی افزود: از جمله اقدامات بزرگی که در این مدت و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام دادند به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران و بازگشت هزاران میلیاردی به بیت المال، افشای اسامی 31 نفر از بدهکاران بانکی، کشف و افشاء هزاران میلیارد تومان تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، پیگیری واگذاری غیر قانونی اردوگاه شهید باهنر فرهنگیان، افشاء و اثبات تخلفات خودرویی کشور مانند  واردات غیر قانونی 500 دستگاه پورشه ،افشای 34 هزار ثبت سفارش غیر قانونی  و نامتعارف خودرو و پیگیری قاچاق 125 هزار خودرو لوکس خارجی توسط یک خانواده خاص، جلوگیری از ترخیص 140 هزار تُن ذرت آلوده به کشور و همچنین افشاء و ممانعت از واگذاری های نامتعارف سازمان خصوصی سازی مانند واگذاری سیلو اداره غلّه همدان به یک دهم قیمت.

وی خاطرنشان کرد: از پیمانی که با مردم بستم دست برنداشته و برای حضور بی حاشیه در کسوت نمایندگی و انتخابات به کسی باج نداده و در مقابل هیچ ظلمی سکوت نکرده ام و اطمینان دارم علی رغم تخریب ها و شایعه سازی های صورت گرفته که سختی آن بسیار دردناک تر و ناجوانمردانه تر از دوران هشت سال اسارتم در زندانهای بعثی عراق بوده، گذشت زمان واقعیات را برای مردم فهیم مشخص خواهد کرد.

خجسته تصریح کرد: به افتراء زنندگان سازمان یافته اعلام می کنم درست است که خلع های قانونی انتخاباتی و تفسیرات شخصی و سلیقه ای شما را به اهدافتان رسانید اما اگر در ادعای خود صادق هستید، مستندات اثبات شده این ادّعاها و شایعه سازی ها را جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهید تا واقعیت برای موکلان و مردم عزیر روشن شود. 

نظر شما