شناسهٔ خبر: 161438 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد از عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق/ اقدام هیأت رئیسه محدود به این گزارش نیست

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس از عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»،احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس آن هم پس از گذشت 2 سال از ارسال آن به هیأت رئیسه نتیجه تعهد و قراری است که آقای لاریجانی با دولت دارد. 

وی افزود: این اقدام هیأت رئیسه محدود به این گزارش نیست و این اقدام را می‌توان در واقع در ادامه رویه مجلس دهم و به ویژه هیأت رئیسه در طول چهار سال عملکرد خود دانست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در موارد متعدد دیگری هم شاهد این رفتار هیأت رئیسه بوده‌ایم به عنوان مثال در گزارش تحقیق و تفحص از حادثه قطار تبریز - مشهد، 2 بار گزارش در دستور کار صحن قرار گرفت تا قرائت شود اما این کار انجام نشد چرا که ممکن بود حرف‌هایی زده شود که برخی مسائل را افشا کند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در ماجرای قاچاق سوخت من سؤالی را از وزیر کشور در کمیسیون مطرح کردم که در نهایت آقای وزیر جوابی برای صحبت من نداشت و عنوان کرد که آقای علرضابیگی قانع نمی‌شود، سؤال من را به صحن بفرستید چرا که می‌دانست هیأت رئیسه از او حمایت می‌کند و هوای کارش را دارد.

وی افزود: در ماجرای ناآرامی پیش آمده به دنبال افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه نیز من و تعداد دیگری از نمایندگان طرح استیضاح وزیر کشور را مطرح کردیم اما به یک باره این استیضاح از دستور کار خارج شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس طرح‌ها و گزارش‌های مهمی برای طرح در صحن علنی مجلس در نوبت است که رسیدگی به هر کدام می‌تواند کمک کار و گشایش‌گر امور باشد اما مطرح نمی‌شود و 2 هفته از مجلس صرف طرحی می‌شود که ردصلاحیت‌ شده‌ها در انتخابات با طرح آن به دنبال تسویه حساب با شورای نگهبان هستند  که آن را هم امروز شورای نگهبان رد کرد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به نام‌گذاری سال 99 به نام سال جهش تولید لازم است تا اقدام جدی برای مقابله با چاق صورت گیرد و گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز می‌تواند در این مسیر کمک‌کار باشد.

وی افزود: همانطور که گفتم اینکه عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن مجلس موضوع جدیدی نیست و ما در طول چهار سال عمر مجلس دهم شاهد این رویه عملکرد مجلس به خصوص هیأت رئیسه بوده‌ایم. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ان‌شاءالله به زودی و با آغاز کار مجلس یازدهم به این نامردمی‌ها پایان داده خواهد شد و ما شاهد آغاز یک مسیر جدید در حوزه کاری مجلس خواهیم بود.

نظر شما