شناسهٔ خبر: 161240 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کوچک جلوه دادن ماهواره نور نشان از نقص اطلاعاتی آمریکایی‌هاست

محمد کاظمی کاظمی تاکید کرد: آمریکا مخالف تقویت فناوری ایران است و تلاش می‌کند با زیر سوال بردن و کوچک کردن این توانایی افکار عمومی را منحرف کند

 به گزارش «نماینده»، محمد کاظمی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ماهواره نور ایران قادر نیست داده‌های اطلاعاتی را مخابره کند، گفت: در چند روز گذشته شاهد واکنش‌های متعدد غربی‌ها به پرتاب ماهواره نور ایران بودیم که این نشان می‌دهد آن‌ها از تقویت ایران مستاصل هستند و با فرافکنی می‌خواهند این کار بزرگ را زیر سوال ببرند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی به پی روی از سیاست‌های آمریکا و در راستای ایران هراسی، پرتاب ماهواره نور را مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرده بودند، در حالی که ماهواره ارتباطی به قطعنامه ندارد و نمی‌توان این دو موضوع را به یکدیگر ربط داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا مخالف تقویت فناوری ایران است و تلاش می‌کند با زیر سوال بردن و کوچک کردن این توانایی افکار عمومی را منحرف کند، اما به هر حال ما ثابت کردیم با تقویت سیستم دفاعی به خوبی می‌توانیم از کیان میهن اسلامی دفاع کنیم، پرتاپ ماهواره در همین راستا است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: از آنجایی که غرب به شدت از توان فضایی ایران نگران شده است و نمی‌خواهد این موضوع را بپذیرد به هر حیله‌ای متوسل می‌شود تا کار بزرگ فرزندان این آب و خاک را کوچک نشان دهد.

وی تصریح کرد: تناقض گویی آمریکا و اروپا نشان می‌دهد که اطلاعاتشان در زمینه فضایی و توان ایران بسیار کم است، چرا که یا ماهواره را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ می‌دانند یا می‌گویند این ماهواره توان مخابره اطلاعات را ندارد.

کاظمی درادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: موفقیت ایران در هر حوزه‌ای برای غربی‌ها سنگین تمام شده است و تلاش می‌کنند با ضد و نقیض گویی‌ها توان ایران را کوچک جلوه دهند و به مقاصد شوم شان برسند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: قطعا پرتاب ماهواره به فضا در چارچوب قوانین بین الملل و خارج ازمفاد قطعنامه نبوده و آرزوی موفقیت‌های بیشتر در این حوزه را داریم.

ژنرال جی ریموند، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: "هجدهمین اسکادران کنترل فضای کیهانی نیروی هوایی آمریکا ماهواره نور-۰۱ پرتاب شده از سوی ایران را ردیابی می‌کند. ''

وی در ادامه این پیام تصریح کرد: ''ایران مدعی است که این ماهواره توانایی گرفتن تصاویر را دارد، اما در واقع این یک دوربین فیلمبرداری است که توانایی جمع آوری و مخابره اطلاعات را ندارد. "

نظر شما