شناسهٔ خبر: 161206 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نجومی بگیران به قوه قضائیه سپرده می‌شوند

قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: کمیته عمومی کمیسیون، دستگاه‌های مختلف را درباره بندهای ارائه شده در گزارش دیوان محاسبات پاسخگو کرده است و نتیجه نهایی به کمیسیون ارائه داده خواهد شد تا بازبینی نهایی صورت گیرد

به گزارش «نماینده»، هادی قوامی، نماینده اسفراین و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار داشت: کمیته محاسبات عمومی کمیسیون برنامه بودجه مجلس در حال رسیدگی به تخلفات تفریغ بودجه سال ۹۷ است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا این گزارش توسط دولت رد شده است؟ گفت: علت این که دولت این گزارش را رد می‌کند باید از خودش پرسید، ولی این موضوع را باید بدانیم که گزارش تفریغ بودجه تا آذر سال ۹۸ بوده است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بخشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی که اختصاص یافته شده است برای خرید کالا، این کالاها به کشور وارد شده و این بدان معنا است که آمار ارائه شده توسط دیوان محاسبات اندکی با تعدیل روبه رو شده است.
قوامی با بیان اینکه بعد از آذرماه ۹۸ آمار و ارقام گزارش متفاوت شده است، بیان داشت: کمیته محاسبات عمومی کمیسیون برنامه بودجه دستگاه‌های مختلف را درباره بندهای ارائه شده در گزارش دیوان محاسبات پاسخگو کرده است ونتیجه نهایی به کمیسیون ارائه داده خواهد شد تا بازبینی نهایی صورت گیرد و در آخر به صحن علنی برده شود.
وی افزود: بعد از قرائت گزارش نهایی در صحن علنی دادستان دیوان محاسبات ملزم می‌شود برای متخلفان پرونده تشکیل بدهد و در نهایت حکمی برای متخلفان صادر خواهد شد.


نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: روال عادی آئین نامه بررسی گزارش تفریغ بدین صورت است و نمایندگان مجلس دهم سعی می‌کنند تا پایان این مجلس گزارش نهایی ارائه شود.


قوامی با اشاره به حقوق‌های نجومی بیان داشت: در گزارش تفریغ بودجه شاهد بودیم تخلفاتی در پرداخت حقوق‌ها وجود داشته و این موضوع فقط به دولت ختم نمی‌شود و در دیگر نهادها هم این اتفاق صورت گرفته است.


وی در پایان گفت: کمیته محاسبات عمومی به صورت ویژه در حال رسیدگی به این موضوع است و این کمیته بعد از استماع نظرات دولت و نهادها گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه خواهد داد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد به قوه قضائیه ارجاع داده خواهد شد.

نظر شما