شناسهٔ خبر: 161195 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

راهکارهای یک منتخب مجلس برای حل مشکل بیکاری و معیشت

پروین صالحی یکی از منتخبان مجلس یازدهم با اشاره به دو معضل بیکاری و معیشت در کشور راهکارهایی را برای این مسئله بیان کرد.

به گزارش «نماینده»، پروین صالحی منتخب مردم مبارکه در یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، در تشریح مشکلات اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: در حوزه اقتصاد خرد و کلان کشور، مشکلات متعددی وجود دارد که باید برای رفع آنها راهکارهای مناسبی یافت و با همکاری مردم، دستگاه‌های دولتی، آنها را اجرایی و عملیاتی کرد.

وی در همین راستا افزود: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور را طبقه بندی و اولویت بندی کنیم، بیکاری، یکی از  این مشکلات است که به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم به شکل گسترده  وجود دارد.

منتخب مردم مبارکه در مجلس در تشریح راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی نیز گفت: توجه به توان داخلی و شناسایی ظرفیت و مزیت نسبی هر استان و منطقه و در نهایت اتخاذ سیاستهای کلان اقتصادی در سطح ملی، برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی راهگشا خواهد بود.

صالحی با تاکید بر اینکه مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه از دیگر راهکارهایی است که می تواند به رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی و به تبع آن کاهش بیکاری کمک کند، گفت: علاوه بر این با رونق تولید و حمایت مردم از کالاهای داخلی،  مشکل بیکاری و مشکلات معیشتی به طریق اصولی و اساسی حل خواهند شد.

منتخب مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه تصویب و اجرای درست قوانین نیز در افزایش تولید داخلی و به دنبال آن رفع مشکلات اقتصادی دارای اهمیت است، گفت: در این زمینه قوانینی مانند،  قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و همچنین قانون رفع موانع تولید در مجلس مصوب شده که لازم است برای حمایت از تولید کنندگان داخلی به درستی اجرایی و عملیاتی شوند.

صالحی با بیان اینکه تولید کنندگان نیز باید اقداماتی در جهت رونق تولید انجام دهند، اظهار داشت: کالاهای تولید داخل باید از نظر کیفیت و قیمت با بهترین کالاهای مشابه خارجی رقابت داشته باشند و تولیدکنندگان تلاش کنند، محصولاتی با کیفیت  خوب و قیمت مناسب ارائه کنند. امکانات و روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان ضمن حفظ اشتغال موجود، قیمت تمام‌شده کالای تولیدی را  نیز کاهش داد.

نظر شما