شناسهٔ خبر: 161166 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس تخلفات بودجه ۹۷ را رسیدگی کند

ابطحی/2 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: مجلس از طریق تحقیق و تفحص و همچنین شکایت طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه تخلفات صورت گرفته در اجرای بودجه سال ۹۷ را مورد پیگیری قانونی قرار دهد

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اسلامی، با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، از سوی دیوان محاسبات، گفت: مجلس باید از طریق تحقیق و تفحص و همچنین شکایت از طریق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس موضوع تخلفات صورت گرفته در اجرای قانون بودجه سال ۹۷ را مورد پیگیری جدی قرار دهد.

وی افزود: ما شاهد موضع‌گیری‌های مقامات دولتی و از جمله شخص آقای رئیس‌جمهور در قبال گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ توسط دیوان محاسبات هستیم و این در حالی است که دیوان محاسبات به وظیفه قانونی خود عمل کرده و جالب‌تر اینجاست که رئیس دیوان خود خط مشی همسو با دولت دارد و ما باز هم این موضع‌گیری‌ها را از سوی مقامات دولتی علیه این گزارش شاهد هستیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور که خود دم از شفافیت می‌زند و می‌گوید ما باید FATF را اجرا کنیم تا شفافیت در سیستم بانکی وجود داشته باشد چرا حالا از شفافیت ناراحت شده و علیه آن موضع‌گیری می‌کند؟  

ابطحی خاطرنشان کرد: عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلار ارز تخصیص یافته به تأمین کالاهای اساسی یک تخلفات از تخلفات متعدد در اجرای قانون بودجه سال ۹۷ است و ما شاهد تخلفات گوناگونی در اجرای این قانون از سوی دولت هستیم که باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.  

وی در پایان گفت: متأسفانه قوانین بودجه ما در مسیر اجرای قانون برنامه پنج‌ساله توسعه نیست و اصلاح این مسأله نیازمند تغییر و اصلاح در ساختار بودجه است که باید سریع‌تر انجام شود.  

نظر شما