شناسهٔ خبر: 161050 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در دوران پسا کرونا دولت باید نقدینگی جامعه را به سمت تولید و اشتغال ببرد

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات‌چی‌ها با واردات بی رویه به تولید و صنعت ضربه می‌زنند و برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در پساکرونا باید صادرات تسهیل شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا ، با بیان اینکه دولت باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد تا مردم در دوران پساکرونا دچار مشکلات اقتصادی نشوند، گفت: در وهله اول دولت باید نقدینگی جامعه را به سمت تولید و اشتغال ببرد، چرا که حجم نقدینگی کشور بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است و باید به سمت تولید و رفع بیکاری هدایت شود.

وی افزود: همچنین باید منابع بانکی به سمت اشتغال و تولید جهت دهی شود و از سوی دیگر لازم است مشکلات بیمه‌ای و بانکی تولیدکنندگان حل و فصل شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان مشکلات بانکی و بیمه‌ای دارند که برای حمایت از تولید می‌توان یک یا دو سال سودهای بانکی را که آنان باید به جهت دریافت تسهیلات پرداخت کنند، حذف کرد.

حسینی کیا تأکید کرد: همچنین باید شرایط تسهیل صادرات را فراهم کرد و باید صادرات رونق بگیرد به گونه‌ای که به راحتی بتوان تولیدات را به سایر کشورها ارسال کرد.

وی افزود: البته واردات ما امروز با تولید داخلی کشور متناسب نیست، به این صورت که واردات چی ها در حال واردات کالاهایی هستند که توان تولید داخلی آنها را داریم که آنان با این اقدام ضربه بزرگی به تولید و صنعت کشور می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید میزان واردات با تولیدات داخلی سنخیت داشته باشد که لازم است مصوبه‌ای به تصویب برسد تا واردات هر کالا یا محصولی که ۵۰ درصد ظرفیت تولید در داخل دارد، ممنوع شود که این اقدام می‌تواند به رونق تولید کمک کند و باعث می‌شود که کشور دوران پساکرونا را از لحاظ اقتصادی به خوبی پشت سر بگذارد.

نظر شما