شناسهٔ خبر: 161045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت باید درباره انحراف ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی پاسخگو باشد

یحیی کمالی پور عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مجلس به وظایف قانونی‌اش درباره انحرافات بودجه ۹۷ عمل خواهد کرد و دولت نیز باید در قبال عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلاری که به بیت‌المال بازنگشته، پاسخ قانع کننده بدهد.

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ مجلس به وظایف قانونی خود در باره انحرافات بودجه ۹۷ بر اساس گزارش دیوان محاسبات عمل خواهد کرد.

وی افزود: مجلس طبق وظیفه قانونی به موضوع انحرافات در بودجه ۹۷ ورود کرده، و تا پایان کار طبق وظیفه‌ای که بر عهده دارد کار را پیگیری می‌کند و گزارش آن را به مردم ارائه خواهد داد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلار به بیت‌المال از ارزهای تخصیص یافته به کالاهای اساسی طبق دیوان محاسبات اظهار داشت:دولت باید در قبال این موضوع پاسخگو باشد.

کمالی‌پور خاطرنشان کرد: اگر دولت در قبال عدم بازگشت ۴.۸ میلیارد دلار به بیت‌المال سند و مدرک معتبری برای هزینه‌کرد آن دارد، ارائه کند وگرنه باید این مبلغ را به بیت‌المال بازگرداند.

وی در پایان گفت: دیوان محاسبات در ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به وظیفه قانونی خود عمل کرده اما من نمی‌دانم علت این همه واکنش نسبت به این گزارش چیست. کار دیوان محاسبات یک کار تقابلی نبوده بلکه وظیفه قانونی دیوان همین است که گزارش تفریغ بودجه هر سال را به مجلس ارائه کند و کار این نهاد کاملا قانونی است.

نظر شما