شناسهٔ خبر: 160980 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نشست مشترک کمیسیون برنامه مجلس با رئیس دیوان محاسبات درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

حاجی دلیگانی/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با رئیس دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این نشست در روز سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به گزارش رئیس دیوان محاسبات مبنی بر تخلفات صورت گرفته از سوی برخی دستگاه‌ها برای هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: بنده از دو سال پیش همواره در تذکرات و حتی نامه‌هایی که به دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ام، خواهان شفافیت در میزان و نحوه تخصیص و هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم، اما توجهی به آن نشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای در سال ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی و ضروری مردم دریافت کرده‌اند، اما لوازم غیر ضروری نظیر غذای حیوانات وارد کرده‌اند، اظهارداشت: باید مشخص شود که این میزان ارزی که از کشور خارج شده، در کجا هزینه شده است، متخلفان باید پاسخ‌گو باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که از دستگاه‌های نظارتی به ما در مجلس ارسال شده، برخی شرکت‌های خصوصی و واردکنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و یک قلم کالا، حتی غیر ضروری نیز وارد نکرده‌اند.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: قرار است در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه این هفته(۲ اردیبهشت) در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با آقای عادل آذر رئیس دیوان محاسبات خواهیم داشت، او توضیحات بیشتری به نمایندگان و اعضای کمیسیون در این باره ارائه کند.

وی ادامه داد: باید به طور دقیق مشخص شود که چه اشخاصی در زمینه هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی تخلف کرده‌اند و این پول‌ها چه سرنوشتی پیدا کرده است؛ باید با متخلفین با قاطعیت برخورد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره هیئت ویژه‌ای که در این نهاد نظارتی برای رسیدگی به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما