شناسهٔ خبر: 160391 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موانع صادرات برداشته شود

احمد دنیامالی، بندرانزلی منتخب مردم بندرانزلی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به داخل و ارابه سوبسید به فعالان آن در راستای تحقق جهش تولید تأکید کرد.

به گزارش «نماینده» احمد دنیامالی با اشاره به تعیین شعار «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و با تأکید بر اینکه تمامی رویکردها در امسال باید ارتقای ظرفیت‌های داخلی باشد، اظهار کرد: درون‌گرایی و خودکفایی الزاماً در حوزه تولید نیست بلکه در منابع انسانی و سایر بخش‌ها نیز باید بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب باروحیه جهادی، باید جهشی ایجاد شود.

وی توجه و عمل به رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب را حائز اهمیت برشمرد و افزود: اگر ما فرمایش رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم یقیناً در بسیاری از بخش‌ها نیازمند خارج نخواهیم بود.

نماینده منتخب مردم بندرانزلی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تولید باید اولویت توجه به داخل باشد، گفت: اگر در بخش‌هایی، کیفیت تولید استاندارد و نسبت به تولیدات دنیا ارزان‌تر نیز هست باید اولویت ما تولید داخل باشد و این به اقتصاد ملی کمک شایانی می‌کند.

دنیا مالی بر لزوم تغییر رویکردهای اساسی در حوزه اقتصادی به‌ویژه تولید تأکید کرد و افزود: برای تحقق جهش تولید باید به تولیدکننده و فعال اقتصادی سوبسید داد و بروکراسی‌ها و نظام بانکی ما با نگاه ویژه دولت ساده‌سازی شوند.

وی با انتقاد از سیاست‌های فعلی بانک‌ها در حوزه تولید بیان کرد: نظام بانکی کشور باید با حمایت دولت در قالب وجوه اداره شده به بخش تولید به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم سوبسید بدهد تا تولید در بخش‌های مختلف احیا و در کنار آن جهش پیدا کند.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با اشاره به خام فروشی و لزوم تغییر سیاست‌ها نسبت به آن افزود: حوزه‌هایی که در حال حاضر صرفاً خام فروشی انجام می‌شود باید به سمت تولید سوق داده شود تا تولید کشور با جهش رونق بگیرد و شکوفایی اقتصاد ملی رقم بخورد.

دنیا مالی همچنین بر لزوم توجه جدی به صادرات تأکید کرد و گفت: گرچه در حال حاضر صادرات ما طی چند سال اخیر علیرغم تحریم‌ها عملکرد قابل دفاعی دارد اما باید موانع صادرات برداشته و تولیداتی که برای صادرات انجام می‌شود به‌صورت ویژه دیده شود تا جهش تولید عملاً محقق شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کشور در بخش نیروی انسانی، ماشین‌آلات صنعتی در حد نیاز در کشور وجود داد و در صورت نیاز مجدداً نیز می‌تواند احیا شود، تصریح کرد: در حوزه تولید اگر نگاه‌ها تغییر کند و توجه و حمایت از جوانان بیشتر شود یقیناً اعتمادها نتیجه‌بخش خواهد بود.

نماینده منتخب مردم انزلی در مجلس بر لزوم تسهیل گری در ارائه خدمات به استارت‌آپ ها تأکید کرد و افزود: باید بخش‌های اداری کشور تسهیل‌گر و صدور مجوزها ازجمله برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها نیز تسریع شود چون انگیزه، طرح‌های نو، ریسک‌پذیری و همت مضاعفی که جوانان فعال در آن‌ها دارند، نیازمند حمایت دولت است.

دنیا مالی از آمادگی مجلس یازدهم برای تحقق شعار جهش تولید خبر داد و گفت: در حوزه تقنینی نیز بنا بر دستوری که رئیس مجلس به مرکز پژوهش‌ها در حوزه رونق و جهش تولید داده انتظار است قوانین ترجیحی به نفع تولید به‌ویژه در راستای جهش در آن مصوب شود تا اصحاب صنعت، تولید و کشاورزی با رغبت بیشتری به تولید بپردازند.

نظر شما