شناسهٔ خبر: 160135 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کدخدایی: ایرادات جدید شورای نگهبان به بودجه ۹۹

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از ایرادات جدید این شورا نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور خبر داد.

به گزارش  «نماینده» ،  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در تشریح نشست امروز این شورا اظهار داشت: این جلسه با دستور بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کشور درباره بودجه تشکیل شد که همچنان ادامه دارد.  

وی افزود: یک جلسه در نوبت صبح برگزار شد و جلسه نوبت عصر نیز در حال برگزاری است.

کدخدایی در خصوص جزئیات بررسی‌های صورت گرفته از سوی اعضای شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور گفت: تا تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۹۹ را رسیدگی کردیم و مابقی آن بعدازظهر امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت.  

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای نگهبان ایرادات جدیدی با بررسی‌های صورت گرفته در جلسات اخیر این شورا به لایحه بودجه ۹۹ وارد کرده است یا خیر، گفت: بله ایراداتی هست، اما اکنون جزئیات آن در خاطرم نیست.  

وی ادامه داد: ما تا تبصره ۱۰ لایحه را رسیدگی کردیم و ایراداتی هم داشتیم که به مجلس ارسال خواهد شد و به صورت کلی با نهایی شدن بررسی‌ها مجموع ایرادات اعلام خواهد شد.  

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون چند جلسه برای بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان تشکیل شده است، اظهار داشت:‌ این جلسات همچنان تداوم خواهد داشت تا بررسی‌ها به اتمام برسد و بتوانیم در پایان هفته نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.  

کدخدایی با بیان اینکه کسی برای ما در بررسی لایحه بودجه ضرب‌الاجلی تعیین نکرده است، گفت: ما طبق قانون زمان مشخصی برای بررسی بودجه داشته و براساس آن، بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد و فوریتی برای این موضوع تعیین نشده است.  

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه مجلس تلاش دارد تا پایان مجلس دهم لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور را نهایی کند، آیا نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان لحظه به لحظه به مجلس ارسال می‌شود یا خیر، گفت: خیر، ما هنوز چیزی برای مجلس نفرستاده‌ایم و تا پایان هفته با بررسی‌های نهایی، مجموع ایرادات و ارزیابی‌های صورت گرفته را به مجلس ارسال می‌کنیم.  

نظر شما