شناسهٔ خبر: 160079 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شرایط کنونی، بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی آمریکا

علی ابراهیمی ابراهیمی «نماینده شازند» با بیان اینکه «تصمیمات آمریکا، بر اقتصاد، معیشت، سلامت و جان مردم تاثیر دارد» تأکید کرد: «از نظر سیاسی، شرایط فعلی بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی آمریکاست که ادعا میکند با مردم ایران مشکلی نداشته و با دولت درگیر است.»

به گزارش «نماینده» علی ابراهیمی با اشاره به نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس اتحادیه بین‌المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان در شرایط فعلی گفت: ادعای آمریکا این است که اقلام دارویی و درمانی را تحریم نکرده، ولی نکته اینجاست که محدودیت‌های مالی و پولی ما اجازه تهیه اقلام بهداشتی و درمانی را نمی‌دهد. آمریکا با بیان اینکه اقلام دارویی و درمانی را تحریم نکرده می‌خواهد خود را تبرئه کند، اما همه می‌دانند که محدودیت‌های مالی اجازه تامین اقلام دارویی و درمانی را نمی‌دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: از نظر سیاسی، شرایط کنونی بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی آمریکاست که ادعا می‌کند با مردم ایران مشکلی نداشته و با دولت درگیر است. در شرایط فعلی می‌توان به خوبی نشان داد که تصمیمات آمریکا، بر اقتصاد، معیشت، سلامت و جان مردم تاثیر دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد نامه علی لاریجانی به اتحادیه بین‌المجالس گفت: این نامه در معرفی چهره واقعی آمریکا به دنیا مفید است اما باید دید که سازمان‌های بین‌المجالس تا چه میزان می توانند افکار جامعه جهانی را ترغیب کرده و آمریکا را محکوم و مجاب کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: الان وقت آن است که اثبات کنیم که تحریم‌ها و دشمنی‌های آمریکا بر ما فشار می‌آورد و با جان و سلامت مردم ایران بازی می‌کند. فکر می‌کنم مصداق بارز محدودیت‌های مالی سوئیفت باشد. ما حتی قبل از کرونا در تامین بعضی داروها و اقلام بهداشتی با مشکل مواجه بودیم.

نظر شما