شناسهٔ خبر: 159865 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقابله با بیماری کرونا با رویکرد اجتماعی

مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیماری کرونا با رویکرد و نگاه اجتماعی قابل حل است، گفت: یکی از بیشترین درآمدهای شهرداری از طریق برج میلاد بود که اکنون تعطیل شده و باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش  «نماینده» ، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران درباره موضوع کرونا اظهار داشت: گفته می‌شود که وزارت بهداشت خط اول مقابله با این بیماری است، در حالی که شهرداری نیز در حوزه مدیریت شهری خط اول مقابله با این مشکل به شمار می‌رود. بیماری کرونا صرفاً مسئله پزشکی و بهداشت و درمان نیست و با نگاه اجتماعی قابل حل است.

وی افزود: همه نهادهایی که می‌توانند در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا فعال باشند، به نوعی بلاتکلیف مانده‌اند. در حوادثی مانند پلاسکو، سیل و زلزله که آنها را بحران می‌دانستیم، تشکیل جلسه در شهر می‌دادیم و شهرداری همیشه در خط اول خدمت‌رسانی بوده است که اکنون به طور واضح این مسئله مشخص نیست.

این عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از منابع درآمدی برای شهرداری که شاید بیشترین درآمد هم محسوب می‌شود، از طریق برج میلاد بوده که اکنون تعطیل شده و قطعا در نوروز هم تعطیل خواهد بود. منابع درآمدی به طورکلی برای بسیاری از افراد کاهش یافته و باید فکری در این زمینه‌ها کرد. شهرداری بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد، ‌ لذا تصمیم‌گیری‌های ما حائز اهمیت است.  

مسجدجامعی گفت:‌ ۸۰ هزار راننده تاکسی، کارکنان مترو و رانندگان اتوبوس در حوزه شهری فعالند و علاوه بر موضوع اقتصادی، آیا این افراد از ایمنی لازم مقابل کرونا برخوردارند؟ آیا دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده برای آنها وجود دارد؟  

وی گفت: ستاد بحران باید در صحن شورا گزارش دهد وگرنه گزارش‌ها پشت درهای بسته چه فایده‌ای دارد؟ در حال حاضر به اشتباه کرونا فقط مسئله پزشکی دیده می‌شود، در حالی که این مسئله تنها این‌چنین نیست.  

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایتخت بیشترین تلفات را در حوادث مختلف دارد، گفت: قبلاً در اتفاقاتی که شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌داد، صورتجلسه شورا تغییر می‌کرد. باید اقداماتی انجام دهیم که در فضای اجتماع ی اطمینان ایجاد کند.  

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد جلسه داشتند و شهردار منطقه علی‌رغم حضور نماینده‌های دستگاه‌های مختلف در پایتخت نبوده است، در حالی که این مسائل بسیار حائز اهمیت است. شش ماه دیگر هم می‌شود لاله‌زار را ساخت، ولی موضوعات این‌چنینی مانند کرونا را نمی‌توان به زمان‌های دیگر موکول کرد.  

نظر شما