شناسهٔ خبر: 159845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منتخب مردم تهران: لایحه حمایت از حقوق حیوانات باید بازنگری جدی شود

سمیه رفیعی سمیه رفیعی گفت: لایحه حمایت از حقوق حیوانات که دولت یازدهم ارائه داده حتماً باید بازنگری جدی شود، چرا که همه‌جانبه‌نگر نیست.

به گزارش «نماینده»، سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، با اشاره به اولویت‌های برنامه خود برای مجلس آینده اظهار داشت: بحث حفاظت از محیط‌زیست و اصلاح قوانینی که دچار مشکل برای امر حفاظت از محیط‌زیست هستند در اولویت برنامه‌هایم قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به برخی قوانین ناکارآمد تصریح کرد: دو قانون دائمی در کشور داریم که به قبل از انقلاب برمی‌گردد که این قوانین هرچند قوانین خوبی هستند اما نیاز به بازنگری جدی دارند چون باعث می‌شود که اصل 50 قانون اساسی تحت‌الشعاع قرار بگیرد و درست انجام نشود.

رفیعی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در هر نقطه از کشور به ویژه برنامه‌های توسعه‌ای باید به گونه‌ای صورت بگیرد که مختصات و استعداد آن منطقه را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: برخی طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی که ملاحظات محیط زیستی و شرایط اقلیمی منطقه را در نظر نگرفته اند بعد از چند سال محکوم به شکست می‌شوند، بنابراین باید قوانین به گونه‌ای باشند که منشا خیر و برکت برای مردم منطقه که طرح در ان اجرا می شود باشد. تا جلوی خیلی از آسیب ها مثل یکسری از مهاجرت‌ها به ویژه اینکه برخی از مهاجرت‌ها دارای پیک ثابت هستند گرفته شود و اقتصاد مردم آن منطقه، اقتصاد پایداری باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه لایحه حمایت از حقوق حیوانات که دولت یازدهم ارائه داده حتماً باید بازنگری جدی شود، گفت: من این موضوع را به طور جد در مجلس یازدهم دنبال می‌کنم؛‌ چراکه این لایحه همه‌جانبه‌نگر نیست.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بحث نگهداری از حیوانات در روح لایحه حمایت از حقوق حیوانات صحه‌گذاری شده در حالی که زندگی با حیوانات در محیط‌های شهری ظلم در حق حیوانات است و همچنین با آداب، رسوم، سنن و شرع ما متناقض دارد.

نظر شما