شناسهٔ خبر: 159816 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه ۹۹ شهرداری تهران مشخص شد

اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران جزییات بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ را تشریح کرد و گفت: سهم بیشتری از بودجه سال آینده به فعالیت های زیرساختی و توسعه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش  «نماینده»   سخنگوی شورای شهر در تشریح جزییات بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ با بیان اینکه جمع کل منابع و درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال آینده شهرداری تهران سی هزار و پانصد و هفتاد و چهار میلیارد و چهارصد و هجده میلیون و دویست هزار تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ پانزده هزار و نهصد و پنجاه و پنج میلیارد و چهارصد و سی و دو میلیون و دویست هزار تومان مربوط به درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی و بهای خدمات و همچنین درآمدهای حاصل از مؤسسات انتفاعی شهرداری است.

وی با بیان اینکه دوازده هزار و یکصد و نود و هشت میلیارد و نهصد و هشتاد و شش میلیون تومان از بودجه شهرداری در سال ٩٩ مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل عوارض بر پروانه‌های ساختمانی و فروش اموال شهرداری است، گفت: همچنین بر اساس پیش بینی‌های انجام شده دو هزار و چهارصد و بیست میلیارد تومان هم مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی شامل وام‌های دریافتی و سایر منابع است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چهار هزار و پانصد و بیست و پنج میلیارد و یکصد و بیست و هشت میلیون و هشتصد و چهل هزار تومان از بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ باید از محل عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده کسب درآمد شود، اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده مبلغ دو هزار و ششصد و سه میلیارد و نهصد و بیست و چهار میلیون تومان از محل عوارض عمومی، عوارض بر ساختمان‌ها شامل عوارض زیربنا و عوارض پذیره و مواردی از این دست کسب درآمد شود.

اعطا در ادامه به تشریح راهبردها و جهت گیری های بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ پرداخت و گفت: افزایش ۳۷ درصدی سهم درآمدهای پایدار شهرداری و ۴۷ درصد سهم بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و کاهش ۳۷۸ درصدی سهم هزینه‌های از جمله جهت گیری های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران است.

وی خاطر نشان کرد با کاهش ۳۸ درصدی سهم هزینه‌ها درواقع سهم بیشتری از بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ به فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اختصاص بیش از یک سوم بودجه به مبلغ ده هزار و چهارصد میلیارد تومان به ۱۴ پروژه اولویت محور تحقق پذیر مستخرج از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و اختصاص بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک و همچنین اختصاص بودجه دو هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محله‌ای از جمله راهبردهای مدیریت شهری در تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران است. که امید داریم با تحقق درآمدهای پیش بینی شده در سال ۱۳۹۹ گام بلندی در توسعه و عمران شهری با رویکرد محله محوری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل برداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران کاهش وابستگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به بودجه عمومی شهرداری تهران به نحوی که با وجود رشد ۲۵ درصدی بودجه، مبلغ کمک به سازمان‌ها و شرکت‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است، را از جمله دیگر ویژگی‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران دانست.

اعطا تاکید کرد: در بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ حدود ۴,۵۰۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت دیون و بدهی‌ها و بازپرداخت وام‌های بانکی در نظر گرفته شده است.

نظر شما