شناسهٔ خبر: 159495 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رکورد پذیرش بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌ها شکست

بازدید اعضای شورای شهر از محله هرندی و‌گرمخانه خاوران رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی شب‌های اخیر رکورد حضور افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های پایتخت شکسته شد، گفت: در صورتی که سازوکار لازم فراهم شود، آمادگی داریم جهت تحت پوشش قرار دادن افراد بی‌خانمان شهرهای پیرامونی تهران اقدامات لازم را انجام دهیم.

به گزارش «نماینده»،سید مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، درباره تمهیدات این سازمان جهت کمک به افراد بی‌خانمان با توجه به سرمای هوا و بارش برف و باران در برخی از مناطق تهران، اظهار داشت: اتوبوس‌های سیار این سازمان در مناطقی مانند آزادی، تجریش‌ و شوش حضور یافته و نسبت به اسکان افراد بی‌خانمان اقدام می‌کنند و این موضوع علاوه بر فعالیت 21 گرمخانه در پایتخت است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در سطح تهران نداریم، گفت: ظرفیت خالی همیشه در گرمخانه‌های پایتخت وجود دارد و با اقدامات انجام گرفته تلاش شده که هیچ فردی با توجه به سرمای هوا، شب‌ها در خیابان نماند. 

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مورد فوت افراد بی‌خانمان به دلیل سرمای هوا و ماندن در خیابان نداشته‌ایم، گفت: طی روزهای اخیر رکورد پذیرش افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های تهران زده شده و طی شب‌های اخیر بین 1950 تا 2 هزار و 100 نفر در گرمخانه‌ها پذیرش شدند. 

70 درصد افرادی که در گرمخانه‌ها حضور دارند مددجوی سابق هستند

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد افرادی که گرمخانه‌ها حضور دارند مددجوی سابق هستند و خودشان مراجعه می‌کنند،‌ گفت:‌ اخیرا با پدیده جدید مواجهه شدیم که از اطراف تهران با شماره 137 و 5552322 تماس گرفته شده و از ما درخواست دارند که افراد بی‌خانمان حاشیه و اطراف تهران را تحت پوشش قرار دهیم که این مسئله در حوزه ما نیست. 

حسینی با بیان اینکه آمادگی داریم با شهرهای پیرامونی تهران همکاری لازم را برای افراد بی‌خانمان داشته باشیم،‌گفت: در صوری که سازوکار و اختیارات لازم از سوی شورای شهر و شهرداری تهران انجام شود، ما اقدامات لازم را جهت کمک به بی‌خانمان‌های اطراف پایتخت انجام می‌دهیم. 

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از آنجایی که برخی از مددجوها روزانه از گرمخانه‌ها خارج و برای مصرف موادمخدر به پاتوق‌های خود می‌روند، گفت: در شب‌هنگام این افراد برای رسیدن به گرمخانه‌ها گاهی دچار حادثه یا مشکلاتی می‌شوند که ما گشت‌های سیار را در این زمینه اختصاص داده تا بتوانیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم. 

مالک حسینی گفت:‌ نظارت‌ها را در این زمینه افزایش داده‌ایم و از ظرفیت‌های فعال شهرداری همچون شهرداران شب بهره‌مند شده‌ایم تا به این شبکه کمک کنند که حدود 400 نفر از کارکنان شهرداری در حال حاضر در این نظارت‌ها ما را همراهی می‌کنند. 

نظر شما