شناسهٔ خبر: 159457 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مناطق آزاد دروازه ای برای واردات پوشاک / انتقاد از توقف اجرای طرح ایران‌کد و شبنم

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید علی‌رغم اینکه مناطق آزاد ظرفیت بالایی برای صادرات پوشاک دارند اما در حال حاضر به محملی برای واردات تبدیل شده‌اند، به گونه‌ای که پوشاک به راحتی وارد بازارهای کشور می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از قاچاق بی رویه پوشاک، گفت: متاسفانه دولت‌ها پس از روی کار آمدن، برنامه‌های دولت قبلی را نیمه کاره رها کرده و به سراغ دستورکارها و برنامه‌های جدید می روند؛ علیرغم اینکه در دولت نهم و دهم اجرای طرح‌های "ایران کد"و "شبنم" هزینه بسیاری به کشور تحمیل کرد اما اجرای این برنامه‌ها در دولت یازدهم متوقف شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توقف اجرای طرح "ایران‌کد" و "شبنم" روز به روز بر قاچاق پوشاک، پارچه و نخ افزوده شد، ادامه داد: علی‌رغم اینکه مناطق آزاد ظرفیت بالایی در صادرات پوشاک دارند اما در حال حاضر به محملی برای واردات تبدیل شده‌اند، به گونه‌ای که پوشاک به راحتی وارد بازارهای کشور می‌شود.

واردات بی رویه پوشاک تولیدکنندگان داخلی را فلج کرده است

وی با بیان اینکه واردات بی رویه پوشاک تولیدکنندگان داخلی را فلج کرده است، اظهار کرد: پوشاک تولیدی در کشور به دلیل قاچاق برندهای خارجی روی دست مغازه‌داران مانده است و این امر موجب شده برخی فروشندگان با الصاق برچسب خارجی به دنبال فروش این البسه به عنوان برندهای خارجی باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه می‌توان از قاچاق پوشاک به راحتی جلوگیری کرد، اضافه کرد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا اما پوشاک به صورت کانتینری قاچاق می‌شود و اقدام چندانی برای مبارزه با آن صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر از قاچاق پوشاک جلوگیری شود تولید داخل رونق پیدا کرده و اشتغالزایی و اصلاح نظام اقتصادی محقق می‌شود.

نظر شما