شناسهٔ خبر: 159267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزارت خارجه به دنبال تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق باشد

جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما نباید به کشورهای اروپایی اعتماد داشته باشیم و وزارت امور خارجه و دولت باید به سمت تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق حرکت کنند.

به گزارش «نماینده»،قاسم جاسمی، با اشاره به طرح مسئله مکانیزم ماشه از سوی کشورهای اروپایی،گفت: ما هیچ گاه به اروپایی ها اعتماد نداشته ایم چرا که در طول چهل سال گذشته آمریکایی ها و همچنین نوکران آنها یعنی اروپایی ها به ما ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند.

وی متذکر شد: در قضیه «برجام» دیپلماسی فعال شکل گرفت اما با روی کار آمدن ترامپ این توافق زیر پا گذاشته شد و کشورهای اروپایی هم از برجام حمایت نکردند و گامی برای حفظ آن برنداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشورهای اروپایی عضو برجام ثابت کرده اند بیشتر از آنکه استقلال خود را به جهانیان نشان دهند، به دنبال آن هستند که حرف های کدخدای خود را بی چون و چرا بپذیرند و نشان داده اند نمی توانند مستقل باشند و روی پای خود بایستند.

جاسمی با تاکید بر اینکه ما نباید دیگر به کشورهای اروپایی و غرب اعتماد داشته باشیم، گفت: در چنین شرایطی وزارت امور خارجه و دولت باید به سمت تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق حرکت کنند.

وی اظهار داشت: ما در جلسات کمیسیون بارها به وزیر امور خارجه گفته ایم که اگر در این سال ها به جای ارتباط با غرب و آمریکا، وقت خود را برای ارتباط با کشورهای منطقه و شرق که قرابت سیاسی و اعتقادی زیادی با ما دارند، می‌گذاشتند قطعا شرایط بهتری داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم پیگیری می کنیم که دولت و وزارت امور خارجه بیش از پیش زیرساخت های لازم را برای تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق فراهم کنند.

نظر شما