شناسهٔ خبر: 158760 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت به جای رتبه‌بندی، حقوق فرهنگیان را افزایش داده است

احمدی لاشکی43 نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت به جای رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش حقوق آنان را در دستور کار قرار داده است که با آن چیزی که مدنظر ماست، تفاوت دارد.

به گزارش «نماینده»،قاسم احمدی‌لاشکی، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت : به استناد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی باید لایحه آن را به مجلس ارائه می‌کرد که تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای مهر طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شود، افزود: دولت باید هر چه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی را  به مجلس ارائه کند چرا که آنان نمی‌توانند بدون مصوبه مجلس رتبه‌بندی فرهنگیان را اجرایی کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که بنده معتقدم با این بودجه نمی‌توان کاری کرد و برای اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان به ۷ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

احمدی‌لاشکی با اشاره به ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، گفت: دولت برنامه‌ای را برای افزایش حقوق فرهنگیان اجرایی کرده است که اسم آن را نظام رتبه‌بندی معلمان گذاشته است اما به واقع هیچ ارتباطی به نظام رتبه‌بندی ندارد.

وی تصریح کرد: دولت در واقع به جای رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش حقوق آنان را در دستور کار قرار داده است و این افزایش حقوق از ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است، در حالی که اگر نظام رتبه‌بندی به طور دقیق اجرا شود، حداقل باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آنچه مدنظر مجلس از نظر رتبه‌بندی است، با برنامه دولت کاملا متفاوت است و دولت باید سریعا لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارسال کند.

نظر شما