شناسهٔ خبر: 158704 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

ابراهیمی: شان نظارتی مجلس پایین آمده است / برخی نمایندگان در برخورد با فساد شجاعت ندارند

مجتبی ابراهیمی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اگر ما مجلسی شجاع، مقتدر و ضد فساد داشته باشیم می‌توان انتظار داشت که در مقابل فساد اقدام کنند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی ابراهیمی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  در خصوص نقش مجلس مقتدر و ضد فساد در بهبود وضعیت معیشت مردم و مبارزه با مشکلات اقتصادی اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند ما نمی‌توانیم شیشه را با دستمال کثیف پاک کنیم و از این رو باید گفت که متاسفانه فساد در بخش‌هایی از نظام ما رسوخ کرده است.

ابراهیمی با تاکید بر این نکته که این فساد سیستماتیک نبوده و بیشتر به شکل توده‌ای است اظهار داشت: به دلایل متعدد می‌توان ثابت کرد که در جمهوری اسلامی فساد سیستماتیک وجود ندارد و در واقع این فساد بیشتر جریانی است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: فساد بخش‌هایی از کشور را در بر گرفته و بسیاری از نهادهای مهم که باید وظیفه نظارتی را برعهده داشته باشند خود در برخی موارد دچار آلودگی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اساسا نمی‌توان گفت همه نمایندگان فاسد هستند یا مافیا در بین آنها رسوخ کرده‌اند، یادآور شد: با این وجود فساد جریانی موجب شده که روند حرکت نمایندگان کُند شود و نظارت آنها آنطور که شایسته است وجود نداشته باشد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید در برخورد با مفاسد شجاعت داشته باشند که در حال حاضر این گونه نیست افزود: باید مواضع و عملکرد نمایندگان و مسئولان نظام ضد فساد بوده و همچنین در مبارزه با فساد جناحی و گروهی عمل نکنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: اگر ما از یک مجلس شجاع، مقتدر و ضد فساد برخوردار باشیم می‌توان انتظار داشت که در مقابل فساد اقدام کنند اما اگر این اتفاق نیفتد نمایندگان قادر نخواهند بود که در برابر مفاسد قد علم کنند و قطعاً شان نظارتی مجلس پایین می‌آید.

وی با یادآوری این نکته که نباید اجازه رشد و تکثیر فساد را در بدنه نظام داد به اصل مبارزه با فساد پرداخت و تاکید کرد: این یک شعار انتخاباتی نیست بلکه یک امر راهبردی مهم نیروهای انقلابی است که از این رو می‌توان امیدوار بود تا فساد توده‌ای و جریانی نیز کنترل شده و از بین برود.

نظر شما