شناسهٔ خبر: 158641 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس باید مجلس مردم باشد، نه متشکل از نمایندگان دولت

سوده نجفی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: مجلس باید مجلس مردم باشد، تا با نظارت صحیح بر دستگاه‌های دولتی نقش اصلی خود را ایفا کند، اما امروز مجلس متشکل از نمایندگان دولت است.

به گزارش «نماینده»،سوده نجفی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ، ضمن اشاره به عملکرد نامناسب مجلس دهم و نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم گفت: جریان‌ انقلابی با جلسات متعدد سازوکاری تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شکل داده تا از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره ببرند و نقاط ضعف مجلس فعلی را براساس تخصص و کارآمدی برطرف کنند.

وی عملکرد مجلس دهم را غیرقابل‌قبول خواند و اظهار داشت: با توجه به عملکرد اصلاح طلبان طی چهار سال گذشته در مجلس و عدم موفقیت نمایندگان در اِحقاق مطالبات مردم به نظر می‌رسد جریان اصولگرایی از انسجام بیشتری در فضای انتخاباتی کشور برخوردار بوده و در ماه‌های گذشته جریان اصولگرا با جلسات متعدد، سازوکاری را تحت عنوان شورای ائتلاف شکل داده‌اند تا از تمامی ظرفیت های موجود خود بهره کافی را ببرند.

نجفی افزود: اگر در شرایط کنونی همگرایی کافی بین اصولگرایان نباشد ضمن بروز مشکلاتی برای کشور، خودشان هم به توفیقی نخواهند رسید. امروز، راهکار اصولگرایان مبتنی بر وحدت حداکثری و ائتلاف است و تمام نیروهایی که خودشان را از جریان انقلاب و اصولگرایی میدانند باید در کنار هم قرار گیرند تا لیست یکپارچه و یکدستی را برای انتخابات ارائه دهند، زیرا چشم‌انداز ما وحدت صددرصدی است.

*بین اصلاح‌طلبان شکاف ایجاد شده و این نشان از افول آن‌هاست

نجفی ادامه داد: مهمترین مشکل اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی، همسو کردن نیروها در این جبهه است. آنها حتی درباره آرمان‌های خود نیز با یکدیگر توافق ندارند. از طرفی یکی دیگر از مشکلات اصلاح طلبان شکاف ایجاد شده بین رهبران و بدنه آن است و به همین دلیل مردم دیگر به آنان اعتماد ندارند. اگر آنها در این دوره بخواهند صاحب رای شوند ناچارند سقف مطالبات خود را با خواسته‌های مردم منطبق کنند و اگر نتوانند با جلب اعتماد و بسیج مردم پیش روند بی شک شکست خواهند خورد. از سویی چون آنها به سیاست خارجی، مسئله برجام و ... دلخوش بودند اکنون با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های تشدید شده و فشارهای اقتصادی به افول خود نزدیک می‌شوند.

*مجلس باید متشکل از نمایندگان مردم باشد نه دولت 

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت، به عنوان وظایف اصلی مجلس تصریح کرد: اصلی ترین نقطه ضعف مجلس دهم نیز بحث نظارتی آن است. مجلس باید مجلس مردم باشد و با نظارت صحیح بر دستگاه‌های دولتی و اجرایی نقش اصلی خود را ایفا کند اما امروز می بینیم که مجلس متشکل از نمایندگان دولت است نه مردم و اگر چنین نبود اقتصاد کشور به این وضع اسفناک گرفتار نمی‌شد. از سویی نیز جدال‌های سیاسی که در مجلس وجود دارد مانع از انجام وظایف نمایندگان فعلی شده و به همین دلیل مردم نیز نسبت به نمایندگان خود بی اعتماد شده اند.

وی ضمن تاکید مجدد بر نارضایتی مردم از مجلس دهم خاطرنشان کرد: عدم پاسخگویی مناسب نمایندگان به مطالبات و همچنین انتقادات به عملکرد جریان اصلاح طلبان در مجلس و حتی شوراهای شهر باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده است، از طرفی نارضایتی هایی که در وضعیت اقتصادی و معیشتی وجود دارد نیز بر مردم تاثیر گذاشته و به نظر می‌رسد بر رای های خاکستری بی تاثیر نباشد، اما از سوی دیگر مردم طبق شرایط موجود تصمیم می‌گیرند و سعی می‌کنیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که مشارکت مردم مانند گذشته افزایش یابد.

نظر شما