شناسهٔ خبر: 158637 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعطای معافیت مالیاتی به سلبریتی‌ها اهداف انتخاباتی دارد

حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات در مجلس گفت: اعطای معافیت مالیاتی به سلبریتی‌های سوپر میلیاردر دانه پاشیدن برای انتخابات ۱۴۰۰ است که شورای نگهبان می‌تواند به این موضوع ورود کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها گفت:‌ وقتی سلبریتی‌ها از حسن روحانی در انتخابات حمایت کردند دولت تدبیر «دین» خود را به آنها با اعطای معافیت ۱۰۰ درصدی داد.  

وی افزود: برخی از این سلبریتی‌ها در طول سال میلیاردها تومان درآمد دارند. در حالی که این پول مربوط به بیت‌المال و ملت است لذا هیچ قشری نباید بدون قانون از پرداخت مالیات معاف شود. ضمن اینکه اعطای معافیت مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای دولت می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه کارگر و کارمند قبل از آنکه بتواند حقوقشان را برداشت کنند مالیات آن را پرداخت می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد دولت بنا ندارد دست در جیب سلبریتی‌ها کند و مالیات از آنها بگیرد.

سلیمی گفت: تصمیمات دولت فعلی با آنکه به نام تدبیر روی کار آمده‌اند اما در بی‌تدبیری کامل است.

وی خاطرنشان کرد: روحانی و دولتش کشور را بر اساس قوانین دلخواهانه مدیریت می‌کنند ضمن اینکه متاسفانه روحانی به جای ریاست جمهوری، سلطانی می‌کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: چرا وقتی یک سلبریتی به صراحت  می‌گوید ماهی ۱۰ هزار دلار به فرزندم در آمریکا ارسال می‌کنم باید معافیت مالیاتی بگیرد. در حالی که تعداد زیادی از مردم کشورمان فقیر بوده و مشکل معیشت دارند.

وی گفت: وقتی یک سلبریتی برای زایمان به آمریکا، کانادا و یا برخی کشورهای دیگر اروپایی می‌رود چرا باید به او معافیت‌های مالیاتی داد؟ مگر خون آنها از مردم رنگین‌تر است؟  

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: چون سلبریتی‌ها در انتخابات از هواداران روحانی بوده‌اند دولت به دنبال پاسخگویی به خوش خدمتی آنها با اعطای معافیت مالیاتی است در حالی این سلبریتی‌ها باید پاسخگوی افکار عمومی به دلیل فریب مردم باشند.  

سلیمی با بیان اینکه اعطای معافیت مالیاتی به سلبریتی‌ها مهندسی دولت برای انتخابات است، افزود: به نظر می‌رسد اصلاح طلبان و اعتدالیون به دنبال حمایت از سوی سلبریتی‌ها و اهالی فرهنگ و هنر هستند تا در انتخابات رای جذب کنند که این دقیقا تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.  

وی در پایان گفت: اعطای معافیت مالیاتی به سلبریتی‌های سوپر میلیاردر دانه پاشیدن برای انتخابات ۱۴۰۰ است که شورای نگهبان می‌تواند به این موضوع ورود کند.  

نظر شما