شناسهٔ خبر: 158541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هزار جریبی : تک نرخی شدن بنزین مشکلات و التهابات را در جامعه کمتر می‌کند

هزار جریبی نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین دارای اشکالات زیادی است، گفت: تک نرخی شدن بنزین مشکلات و التهابات را در جامعه کمتر می‌کند.

به گزارش «نماینده» نبی هزار جریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین آن هم در این مقطع زمانی اشتباه بود و نحوه اجرای آن نیز دارای اشکالات زیادی است.  

وی افزود: بعد از افزایش بنزین به مردم گفتند که به صورت معیشتی کمک می‌کنیم و این کمک‌ها به صورت یارانه پرداخت می‌شود اما اقشار مختلف مردم با ما نمایندگان تماس می‌گیرند و می‌گویند یارانه‌ای تحت عنوان یارانه معیشتی به ما پرداخت نشده و در اینجا هم شاهد تناقض‌هایی هستیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: وقتی که کلیت طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین دارای ایراد است در ادامه مسیر هم هر کاری انجام شود بی‌فایده است و مشکلی حل نمی‌شود.  

هزارجریبی خاطرنشان کرد: در مورد نظارت بر بازار و قیمت کالاها باید بگویم که وقتی قیمت بنزین و به دنبال آن هزینه ترابری بالا برود طبیعتا قیمت کالاها نیز افزایش پیدا می‌کند و دولت هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.  

وی افزود: با طرح افزایش قیمت بنزین تنها یک شکاف بین مردم و نظام ایجاد کردند که دردسرهای زیادی را به دنبال داشت و مشکلاتی را ایجاد کرد.  

وی افزود: متاسفانه نظارت جدی بر بازار وجود ندارد و قیمت کالاها در حال افزایش است.  

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان اظهار داشت: به نظر من بنزین باید تک نرخی شود و اگر تک نرخی شود از تنش‌ها و مشکلات کاسته خواهد شد، از سوی دیگر سمهیه‌بندی خود موجب ایجاد فساد در جامعه می‌شود و ما شاهد مافیا و بازار سیاه خواهیم بود.  

نظر شما