شناسهٔ خبر: 158504 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر: دلالان برای تصویب تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس فشار می‌آورند

پژمانفر431 یک نماینده مجلس از فشار تعدادی از دلالان به مجلس برای تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد و گفت: این دلالان به دنبال آن هستند که با تشکیل این وزارتخانه سهم خود را از واردات به دست آورند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدادی از دلالان با فشار به مجلس به دنبال تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی هستند تا از این رهگذر سهمی برای خود در واردات کالاها به کشور به دست آورند.

وی افزود: در کشورهای دیگر اصل بر تولید داخل است و اگر نیاز مازاد بر تولید در کشورشان باشد آن کالا وارد می‌شود که در این مرحله هم اولویت، حمایت از تولید داخل است و در همین راستا بر واردات کالای خارجی عوارض و گمرکی بسته می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اظهار داشت: متاسفانه امروز کشور ما درباره موضوع تشکیل وزارت بازرگانی به سمتی حرکت می‌کند که واردات نسبت به تولید داخل اولویت پیدا کند. ما با واردات کالا مخالف نیستیم اما کالایی وارد شود که پاسخگوی نیاز مازاد بر تولید داخل باشد، نه اینکه تولید داخلی را مختل کند که همین واردات هم باید با تعرفه همراه باشد تا به تولید داخل لطمه نزند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جریان قدرت و ثروت در کشور تلاش دارد تا با رویکرد واردات تولید را در داخل کشور متوقف و ضعیف کند و به همین خاطر ما به شدت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی مخالف بودیم و این طرح را به مصلحت کشور نمی‌دانستیم.

وی افزود: موضوع تشکیل وزارت بازرگانی سه مرتبه در مجلس مطرح شد و نمایندگان علی‌رغم اینکه اکثریت نگاهشان به سمت دولت است و به دولت تعلق خاطر داشته و دارند، با این طرح مخالفت کردند؛ چراکه این مسئله بر همگان روشن بود و هست که با تشکیل وزارت بازرگانی خسارت‌های بی‌حد و حصر به کشور وارد می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اظهار داشت: آخرین باری که طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس مطرح شد، آقای لاریجانی چهار مرتبه طرح را برای تصویب در صحن به رای گذاشت که هر چهار مرتبه با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد و به تصویب نرسید که البته این اقدام رئیس مجلس در چهار بار رای‌گیری برای یک طرح مخالف قانون آیین‌نامه داخلی مجلس است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در دفاع از طرح تشکیل وزارت بازرگانی خیلی تلاش کرد تا این طرح در مجلس به تصویب برسد و با وجود اینکه آیین‌نامه اجازه چهار بار رای‌گیری در مورد طرح را نمی‌داد، اما رئیس مجلس این کار را انجام داد و با وجود این کار، این طرح هر چهار مرتبه با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد.

نظر شما