شناسهٔ خبر: 157472 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توضیحات رئیس ستاد اربعین درباره مبلغ دریافتی از زوار در سامانه سماح

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین درباره مبلغ ۲۲ هزارتومان که زوار اربعین در سامانه سماح می‌پردازند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»  ، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه دوازدهمین جلسه این ستاد که ظهر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره سامانه سماح و مبلغی که زوار می‌پردازند توضیح داد: اگر اجازه دهیم که هرکس دوست دارد خود را بیمه کرده و هرکس نخواهد بیمه نشود که بی‌مسئولیتیِ ما در این‌باره رخ داده است. مبلغی که هلال احمر از هر زائر در طول سال و در غیر از ایام اربعین برای خدمات درمانی دریافت می‌کند ۱۶ هزار تومان است ولی ما با تلاش این مبلغ را به ۷ هزار تومان رسانده‌ایم؛ همه بیمه‌گذاران کشور نمی‌توانند خدمات حداکثری در عراق به زوار ارائه دهند و مبلغ بیمه سال گذشته به ازای هر نفر ۱۶ هزارتومان بوده و ما امسال این مبلغ را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده ایم. فقط هزینه انتقال به ایران کسی که داخل خاک عراق فوت کند بیش از ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود: ما خود را خدمتگزار زوار می‌دانیم و مدافع آنان هستیم، اگر می‌خواستیم بی‌مسئولیت باشیم اعلام می‌کردیم هرکس بیمار شد و مشکلی برایش پیش آمد، برعهده خود اوست و آن روز کسی سوال نمی‌کرد که چرا مسئولیت خود را انجام نداده اید؟

رییس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: حتی یک ریال از این ۷ هزار تومان و ۱۵ هزار تومان به هیچ دستگاهی داده نمی‌شود. این مبلغ با حضور دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی و نماینده ستاد اربعین پیگیری و مطرح شده است. ستاد اربعین مدافع زوار است و این ستاد ریالی از کسی پولی نمی‌گیرد و ما قبلاً هم اعلام کرده ایم که کار برای اربعین، کارِ دلی است.

نظر شما