شناسهٔ خبر: 156974 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

قدرت هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت را دست کم نگیرید

خودکار

اگر فکر می‌کنید که همه چیز یک هدیه تبلیغاتی را ارزش مادی آن تشکیل می‌دهد باید بگوییم که کمی در اشتباه هستید. قطعا میزان ارزشمند بودن یک کالا در ارتباط مستقیم با هزینه تولید و قیمت نهایی آن خواهد بود، اما تاثیرگذاری به همان میزان نخواهد بود  و عوامل دیگری در این باب نقش دارند.

برای شخصی که دغدغه مالی ندارد، قیمت یک هدیه چقدر مهم است؟ یا کسی که به صورت تصادفی برند شما را به روی یک خودکار می‌بیند، واقعا توقع خاصی از آن خودکار ندارد.
پس چرا با کمی تامل بیشتر در بعضی موارد، با هزینه کمتر و صرفه‌جویی به آنچه که در سر دارید نرسید!

بر اساس یک آمار بیش از سه چهارم افرادی که هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت دریافت می‌کنند آن را تا حدود یک سال نگه می‌دارند. تصور اینکه بتوان با یک جاسوئیچی، سرمایه خوبی را به شرکت برگرداند واقعا هیجان انگیز است. حتی اگر این اتفاق نیفتد میزان هزینه‌، منطقی و عاقلانه خواهد بود.
اما چه چیزهایی می‌تواند شانس شما را برای بازگشت سرمایه بیشتر کند؟ همیشه با شنیدن هدایای تبلیغاتی ارزان و مقرون به صرفه، به یاد خودکار و ساک دستی می‌افتیم، که بدون شک هنوز کاربرد خود را دارند، ولی این تمام ماجرا نیست و کمی تمرکز بیشتر برای انتخاب هدیه، بازخورد بهتری را نصیبتان خواهد کرد.

هدایای خود را نسبت به زمان انتخاب کنید

در صورتی که میزبان تعداد زیادی بازدیدکننده در یک نمایشگاه هستید، و اتفاقا زمان برگزاری نمایشگاه در وسط تابستان است، باید به نیازهای اساسی بازدیدکنندگان توجه کنید و هدیه خود را مطابق با آن در نظر بگیرید. یک بادبزن کاغذی، یک بطری آب، قمقمه، لیوان، کلاه آفتابی، و یا یک ساک دستی که وسایلشان دا در آن جای دهند انتخاب‌های خوبی قلمداد می‌شوند. از لحاظ ارزشی که مخاطب برای این محصولات در نظر دارد، تمامی این موارد نزدیک به ارزش یک خودکار هستند، اما آیا یک خودکار انقدر می‌تواند کاربرد داشته باشد!؟

تنوع هدایا را زیاد کنید

خیلی از مردم تعداد بالا را به کیفیت آن ترجیح می‌دهند. داشتن دو ماشین معمولی به جای یک ماشین گران، یک سالاد و سیب‌زمینی اضافه در کنار ساندویچ به جای یک پیتزا، این تنها دو مثال برای تنوع طلبی بعضی از مردم است. شما از همین خسیسه می‌توانید برای گزینش هدایای خود استفاده کنید. یک پکیج متشکل از خودکار، دفترچه، فولدر  تبلیغاتی، جاسوئیچی و تقویم به عنوان هدیه، کاملا در پیدا شدن توسط چشمان تیزبین مخاطبین موفق خواهد بود. پس سعی در انتخاب چند گزینه در کنار هم داشته باشید.

جذابیت را اولویت قرار دهید

سعی در استفاده از رنگ‌های خاص داشته باشید. خلاقیت خود را به خرج دهید و کالایی را انتخاب کنید که چند کاربرد داشته باشد. به هر طریقی شده سعی کنید تا حیرت را برای چند لحظه در یک نفر ببینید. با استفاده از این معیارها می‌توان یک هدیه جذاب را انتخاب کرد و به هدفتان نزدیک شوید. مثلا اگر شما و رقبایتان قصد بر توزیع آب معدنی در یک فضای مشترک دارید، از یک بطری با ظاهری متفاوت استفاده کنید. جمله‌ی خاصی به روی آن بنویسید، شکلی در  پشت برچسب بطری قرار دهید که بخاطر حالت ذره‌بینی بطری آب، خنده‌دار بنظر برسد. حتی اگر خوشبین باشیم ممکن است بطری برای چند مرتبه دیگر هم استفاده شود.
همین کارهای جزیی شما را به شدت از رقبایتان جلو می‌اندازند.

در راستای فعالیتتان هدیه بدهید

علاوه بر لوگو، شعار و ... که در هدیه قرار می‌گیرد، خود هدیه نیز می‌تواند به نوعی یادآور کسب و کار شما باشد. به طور مثال اگر شرکت تولید و توزیع دارو دارید، یک یادآور زمان مصرف قرص، ایده خوبی است، و یا به عنوان یک تولید کننده لوازم جانبی ماشین یک خوشبو کننده هدیه دهید. از این طریق یکی از محصولات خودتان را هم معرفی می‌کنید و می‌توانید ماندگاری بیشتری برای مخاطب ایجاد کنید.

کمی غیر متعارف کار کنید

این انتخاب برای تجارت‌هایی که خیلی به اصول و چهارچوب رسمی پایبند هستند مناسب نیست، اما برای یک استارت آپ یا شرکتی که منعطف فکر و عمل می‌کند گزینه معقولی است.
چه راهی برای نشان دادن هوش بالای مدیران یک شرکت وجود دارد؟ و چگونه غیر متعارف بودن را در یک هدیه تبلیغاتی بگنجانیم؟ اگر قرار بر این باشد که هدیه قیمت کمی داشته باشد و در تیراژ بالا عرضه شود پیچیدگی این ماجرا کمی بیشتر می‌شود.

در نهایت این شما هستید که شرایط را بهتر از هرکسی درک می‌کنید و می‌دانید چه چیزی بهترین گزینه است، وتنها یک نکته عمومی دیگر باقی می‌ماند. هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت باید عموم مخاطبانتان را شامل شود و برای قشر خاص در نظر گرفته نشود.  با رعایت این نکته و کمک گرفتن از راهکارهای قبلی امکان موفقیت در کمپین تبلیغاتی کسب و کارتان بیشتر خواهد یافت.

منبع: تبلیغات حس هفتم

نظر شما