شناسهٔ خبر: 156619 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کولیوند: گزارش تفحص‌های مجلس باید حقوقی تنظیم شود تا قوه قضائیه حکم صادر کند

کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که گزارش هیات‌های تحقیق و تفحص حقوقی تنظیم و تدوین شود گفت: اگر این کار را انجام دهیم دستگاه بلافاصله وارد بررسی موضوع شده و در وقت و زمان صرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره عدم صدور احکام قضایی در قبال تفحص‌های دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس به آن پرداخته شده موضوع وظیفه قوه قضائیه در قبال گزارشات تفحص‌های مجلس بوده است. 

وی افزود: در دیدار اخیر روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با آیت الله رئیسی ریس قوه قضائیه به این موضوع اشاره کرد و رئیس دستگاه قضا اعلام کرد که تحقیق و تفحص‌ها باید متناسب با موضوعات در نظر گرفته شده بوده و کارشناسی جمع بندی شود تا در نهایت دستگاه قضایی بتوانند نظر خود را با صدور برخی احکام و پیگیری‌ها دنبال کند. 

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تصریح کرد: آیت الله رئیسی در این نشست اعلام کردند گزارشاتی که از سوی هیئت تحقیق و تفحص صادر می‌شود باید به دلیل عدم نگارش کارشناسی از سوی قاضی به کارشناس پرونده ارائه شده و آنها مطابق با قانون آنها را تدوین کنند. 

وی اظهار داشت: باید کاری کنیم که گزارشات هیات‌های تحقیق و تفحص حقوقی تنظیم و تدوین شود. 

کولیوند تصریح کرد: نظر کمیسیون امور داخلی و شوراها در اصلاح آیین نامه امور داخلی مجلس استفاده از کارشناسان دیوان محاسبات و دستگاه‌هاست که البته باید معاونت نظارت مجلس آنها را تایید کرده و بتوانیم کارها را پیش ببریم.

وی افزود: باید بتوانیم گزارشات نهایی خود را به صورت حقوقی جمع‌بندی کرده تا قوه‌قضاییه بتواند با رویت آن دستورات لازم و پیگیری‌های آن را انجام دهد و در وقت و زمان صرفه‌جویی کنیم. 

نظر شما