شناسهٔ خبر: 156058 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامه نمایندگان به "لاریجانی" درباره استیضاح یک‌ وزیر

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس از ارسال نامه جمعی از نمایندگان به رئیس مجلس درباره استیضاح یک وزیر خبر داد.

به گزارش «نماینده» علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان در این نامه خواستار رسیدگی به استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس شدند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس وزیر باید در کمیسیون حضور می‌یافت و پیرامون محورهای استیضاح توضیح می‌داد که و نمایندگان نسبت به عدم اجرای مفاد آئین‌نامه معترض بودند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یادآور شد: طبق دستورکار کمیسیون کشاورزی باید وزیر برای ارائه توضیح پیرامون طرح استیضاح در جلسه روز(یکشنبه ۲ تیر) کمیسیون حضور می‌یافت؛ اما وزیر علی‌رغم این‌که چند روز پیش برای حضور در جلسه کمیسیون از وی دعوت شده بود، اعلام کرد که به دلیل شرکت در جلسه هیئت دولت امکان حضور در نشست کمیسیون کشاورزی پارلمان را ندارد.

یارمحمدی تصریح کرد: طرح استیضاح محمد حجتی وزیر جهاد کشاورزی در ۲۰ محور تدوین و ۵۳ تن از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند لذا لازم است تا وزیر در جلسه کمیسیون حضور یابد و پیرامون محورهای استیضاح که مطالبات مردم است پاسخ دهد.

 متن نامه نمایندگان به لاریجانی به شرح زیر است:

با عنایت به اینکه طرح استیضاح وزیر محترم جهادکشاورزی آقای محمود حجتی به کمیسیون تخصصی کشاورزی ارجاع داده شده است و از زمان ارجاع آن  ۲ هفته سپری شده است؛ ولی وزیر محترم کتباً اعلام کرده است که در کمیسیون حاضر نمی‌شود؛   لذا مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس، خواهشمند است دستور فرمایید موضوع در جلسه علنی اعلام وصول و رسیدگی شود.

نظر شما