شناسهٔ خبر: 156003 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

موزه لوور پاریس در تور لحظه آخری

موزه لوور

موزه لوور پاریس در نمایشی از هنر کلاسیک رنسانس و نمای مدرن هرم شیشه ای، تجلی بخش، آمیزه ای زیبا است.

شاهکارهای بی بدیل و خلاقیت هنری آثار موزه لوور پاریس، یکی ازتماشایی ترین گزینه های گردشگری پایتخت فرانسه است.

نوک پیکان گردشگری این بار ما را به غرب قاره اروپا می کشاند. مقصد جاذبه ای شناخته شده و مشهور در دنیای توریسم است. فرانسه کشوری سرشار از ادبیات، هنر، فرهنگ غنی و البته محبوب جهانگردان. اما مقصد نهایی شمال فرانسه یعنی پاریس و  موزه لوور پاریس است.

موزه لوور پاریس (Museum Of Louvre Paris)

برای گردشگری در تور لحظه آخری  از جذابیت های حیرت انگیز موزه لوور پاریس، ابتدا نگاهی به کفش های خود بیاندازید. آنگاه راحت ترین کفش را جهت یک پیاده روی تاریخی، هنری و البته طولانی انتخاب نمایید. باید بدانید که این جاذبه فراگیر در پنج طبقه و در سه بال قرار دارد. البته بهتر است بدانید که از طبقه 2 به هر سه بال موزه لوور پاریس دسترسی خواهید داشت. بال شمالی با نام ریشولیو (Richelieu)، بال شرقی سولی (Sully) و بال جنوبی آن دنون (Denon) نام دارد. شاهکار ها و آثار هنری موزه که تعدادشان را بیش از 35000 حدس می زنند، آنقدر زیاد است که وقت بسیاری جهت تماشا می برد. لذا باید خود را فقط به بازدید برخی از مشهورترین آثار نظیر نقاشی گابریل و خواهران، مجسمه اسیر در حال مرگ و... دلخوش سازید. آنگاه با استفاده از سایت معتبر سفرباتو، بهترین آژانس و تور پاریس را که مرتبط با سفرباتو است، انتخاب کنید. آنگاه در سفری دیگر به دیدار خود از موزه لوور پاریس ادامه دهید.

گذری به اختصار بر پیشینه موزه لوور پاریس

بنای با عظمت و تو در توی موزه لوور پاریس در مقدمه تنها به عنوان حصار و دژی محکم، جهت دفاع از شهر محسوب می شد. همزمان با حکومت شارل پنجم که به عقل و تدبیر شهره بود، دژ لوور جای خود را به قصری با عظمت داد. با آغاز جنگ های فرانسه و انگلیس، کاخ لوور متحمل صدمات بسیاری شد. ولی در طول دوران رنسانس با بازسازی های بسیار توانست، طمطراق و شوکت خود را بیابد. با شروع انقلاب فرانسه، کاخ لوور از رونق افتاده، دوباره جبروت و شکوه خود را در قالب موزه لوور پاریس باز یافت. سرانجام پس از سالها فراز و نشیب در سال 1981 فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه دستور بازسازی موزه لوور پاریس را داد. موزه لور پاریس در فاصله ای نه چندان دور از خیابان مشهور شانزه لیزه و میدان کنکورد قرار دارد. باغ زیبای تویلری نیز در قسمت پشت موزه واقع است. 

آثار دیدنی موزه لوور پاریس

تابلوی معروف مونالیزا ( Mona Lisa)

یکی از جالب ترین چیزهایی که با دیدن تابلوی شناخته شده و معروف مونالیزا، اثر جاودانه لئوناردو داوینچی متوجه خواهید شد، اندازه کوچک تابلو است. لئوناردو با رعایت کلیه اصول زیباشناسی، از قبیل سایه گذاری و ژرف نمایی تابلو را به ترسیم در آورده است. اما شاید شهرت تابلو از آنجا ناشی شود که ناپلئون آن را به دیوار اتاق خوابش آویزان نمود. تابلو بارها سرقت و حتی کپی شد، ولی سرانجام به موزه لوور پاریس برگشت. تا امروز شما بتوانید با تماشای تابلوی اصل ، از هنر ناب یک نقاش لذت ببرید.

تندیس آفرودیت ونوس میلو (Venus de Milo)

اما در کنار تماشای تابلوها و مجسمه های بسیار موزه لوور پاریس، دیدار از مجسمه بی دست ونوس میلو را که به الهه عشق و زیبایی در روم شناخته می شود، را از دست ندهید. مجسمه ایی با بیشتر از دو متر قد که در زیرزمینی واقع در جزیره میلوس کشف شد. مجسمه آفرودیت در فرهنگ معاصر غرب، به عنوان مظهر و نمادی از زیبایی شناخته می شود.

مجسمه ابوالهول  (Statue Of Abul Houl) موزه لوور پاریس

مجسمه بزرگ ابوالهول که  از جنس سنگ های آذرین گرانودیوریت ساخته شده و متعلق به فرعون هاکور می باشد. تندیس لمیده ای که در نزد مصریان باستان به عنوان نگهبان، محافظت از جهان معروف است.

آثار تاریخ، فرهنگ و هنر باستانی ایران زمین در موزه لوور پاریس

در موزه لور پاریس شاید با دیدن آثار باستانی ایران در کشوری غریبه، اشک در خانه چشمان  شما جمع شود. اما خوب بیاندیشید، علی رغم وجود  بغض در گلو، شما مشغول تماشای آثار ایرانی در مشهورترین موزه جهان هستید.

لوح حمورابی (Hammurabi) موزه لوور پاریس

در بخش آثار باستانی شرق نزدیک در تور لحظه آخری سفر باتو ، یک ستون نرده ای از سنگ بازالت به بلندای 2/5  متر در موزه لوور پارس وجود دارد. این سنگ نبشته که لوح حمورابی نامیده می شود، حاوی قوانین کنده کاری روی ستون و مربوط به شاه بابل است.

سرستون گاو دو سر کاخ آپادانای شوش

سقف قصر با عظمت آپادانا در شوش، دارای سی و شش سرستون است که سرستون گاو دو سر موزه لوور پاریس یکی از آنها است. همچنین بدانید که نام پادشاه نیز بر روی آن، حک شده است.

سخن آخر:

انتهای  سخن از اثری زیبا و شگفت انگیز، در موزه لوور پاریس است. هرمی شیشه ای که از تعداد زیادی شیشه های لوزی شکل تشکیل شده و بر بنایی از فولاد نصب گردیده است. در گردشگری از موزه لوور پاریس یادتان باشد که از نمای مدرنیته و هیجان انگیز  هرم شیشه ای، معماری کلاسیک و  با شکوه موزه لوور پاریس را با دقت بیشتری نگاه کنید و از زیبایی عناصر نا همگون هرم شیشه ای و ساختمان موزه لوور پاریس که زیباترین هارمونی را ایجاد نموده اند، لذت ببرید.

نظر شما