شناسهٔ خبر: 155760 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی لارگانی: مدیریت استیضاح «زنگنه» از سوی بابک زنجانی بحثی انحرافی است

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اتهام برخی اطرافیان «زنگنه» وزیر نفت مبنی بر اینکه پشت استیضاح‌کنندگان مجلسی بابک زنجانی قرار دارد گفت: این موضوع بحثی انحرافی و مطرح کردن آن حاشیه بردن استیضاح این عضو دولت است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اتهام برخی اطرافیان زنگنه وزیر نفت مبنی بر اینکه پشت استیضاح‌کنندگان نمایندگان مجلس بابک زنجانی قرار دارد، گفت: این موضوع بحثی انحرافی است و به نوعی مطرح کردن این موضوع به دنبال حاشیه بردن استیضاح آقای زنگنه است.

وی افزود: بحث استیضاح از جمله حقوق مسلم نمایندگان مجلس به حساب می‌آید و کاملاً موضوع مشخص و روشن است. ضمن اینکه یکی از وظایف مهم نمایندگی مجلس بحث نظارت بر اجرای قوانین است که باید در همین راستا در عملکرد قوه مجریه نظارت داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از پیش‌بینی‌هایی که در خصوص نظارت طبق قانون دیده شده موضوع نظارت بر وزرا است. این در حالی است که وزرا رأی اعتماد خود را از مجلس می‌گیرند و برای برکناری آنها هم سه راه وجود دارد که یا باید وزیر استعفا دهد و به دلیل ضعف عملکرد و عدم امانتداری مسئولیتش این کار را انجام دهد. روش دوم برکناری از سوی رئیس جمهور است. البته روش سوم هم استیضاح از سوی مجلس است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس با استفاده از استیضاح  رأی اعتماد داده شده به وزیر را پس می‌گیرند که این موضوع حق قانونی مجلس محسوب می‌شود و نمی‌توان به جریان خاصی ربط داد.

وی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به نظر می‌رسد که شرایط عدم فروش نفت و وجود برخی مشکلات برای ما دردسرساز شده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد موقعیت فعلی برای استیضاح مهیا نیست. هر چند که عملکرد وزرا هم مورد تأیید نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ اگر وزیری که تا حدودی با بازارهای نفتی و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کشورمان آشنایی لازم دارد تغییر داده و وزیر جدیدی را بر مسند کار بیاوریم این سؤال باقی است که آیا در شرایط فعلی وزیر جدید می‌تواند در میدان مبارزه به خوبی بیرون بیاید.

موسوی لارگانی افزود:‌ در مواقع جنگ باید برنامه‌ریزی ویژه‌، جدی‌تری و بهتری اتخاذ کرد تا دشمن نتواند از بی‌برنامه بودن ما سواستفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: باید دقت عمل بیشتری برای تغییر وزرا در شرایط فعلی داشت.

نظر شما