شناسهٔ خبر: 155536 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس:وزارت "صمت" قیمت کالاهای اساسی را کنترل کند

کالای اساسی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزارت صمت خواست تا نظرات بیشتری بر قیمت و کیفیت کالاهای اساسی داشته باشد.

 به گزارش «نماینده» احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در چند ماه گذشته، گفت: برخی از کالاهای اساسی به علت گرانی از سبدهای غذایی شهروندان بویژه دهک‌های پایین جامعه در حال حذف شدن است.

وی با بیان اینکه در چرخه عرضه و تقاضای کالاهای اساسی آشفتگی فراوانی دیده می‌شود، ادامه داد: عدم نظارت مناسب بر قیمت کالاهای اساسی باعث آزردگی شدید مردم شده است لذا وزارت صنعت و معدن و تجارت با توجه به وضعیت معیشتی مردم، باید قیمت‌ها و کیفیت کالاها را پیگیری و کنترل کند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با بیان اینکه در برخی کالاهای اساسی تورم لجام گسیخته است، عنوان کرد: ایجاد این تورم و نابسامانی در بازار باعث پایین آمدن قدرت خرید کارگران، کارمندان، حقوق بگیران، فرهنگیان و کشاورزان شده است که لازم است این تورم افسارگسیخته مهار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:با افزایش ۵۰  تا ۱۰۰ درصدی قیمت تعدادی از کالاها به ویژه کالاهای ضروری برخی کارگران و کارکنان حتی نمی‌توانند مایحتاج عمومی و حداقل‌های معیشتی خود را تامین کنند که دولت باید در این حوزه اقدامات اساسی انجام دهد.

انارکی محمدی با بیان اینکه، اظهار داشت: باید به روش های دیگر همچون ارائه بسته های غیرنقدی و کالاها از این اقشار حمایت کرد که در همین راستا نیز دولت و وزارت‌خانه‌های مربطه تمهیدات لازم را بیندیشند.

نظر شما