شناسهٔ خبر: 155215 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش مجلس از تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها نهایی شد

هدفمندی یارانه/2 رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از نهایی شدن گزارش این هیئت درباره تخلفات این سازمان خبر داد و گفت: بخشی از این گزارش در یک جلسه علنی پارلمان قرائت می‌شود.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تقدیم گزارش این هیئت درباره تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

وی افزود: در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته(15 اردیبهشت) برگزار کردیم، گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، نهایی و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به مواردی از تخلفات این سازمان، اظهار داشت: در گزارشی که تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است، نوع تخلفات، تبعیض‌ها و تک‌روی‌ها و نوع عدول از قانون در سازمان هدفمندی یارانه‌ها را  مشخص کرده‌ایم.

کوچکی‌نژاد میزان تخلف صورت گرفته در سازمان هدفمندی یارانه‌ها را حدود 100 هزار میلیارد تومان عنوان و تأکید کرد: طبق قانون، می‌بایست پول‌هایی که از مردم در جهت مابه‌التفاوت افزایش قیمت حامل‌های انرژی دریافت می‌شده، به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شود که این کار انجام نشده و مبلغ 100 هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز نشده که تخلف شده است.

وی ادامه داد: پولی که باید از محل یارانه‌ها به تولید اختصاص داده می‌شد، تبعیض‌آمیز بوده و به شرکت‌هایی پرداخت شده که صلاحیت دریافت این یارانه‌ها را نداشته‌اند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: برای مثال، طبق ارزیابی‌هایی که داشته‌ایم، شرکت‌هایی بوده‌اند که با 500 میلیون تومان می‌توانستند از ورشکستگی نجات پیدا کنند، اما یک ریال هم به آنها اختصاص داده نشده و در عوض به شرکتی 10 میلیارد تومان پول پرداخت کرده‌اند که در این گزارش به این موارد اشاره شده است.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از گزارش نهایی مجلس درباره تخلفات صورت گرفته در سازمان هدفمندی یارانه‌ها در یک جلسه علنی مجلس قرائت و پس آن برای رسیدگی‌های بیشتر تقدیم قوه‌قضائیه می‌شود.

نظر شما