شناسهٔ خبر: 154953 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تفکیک وزارتخانه‌ها خلاف برنامه ششم توسعه است

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس گفت: تفکیک وزارت «صمت» و بزرگ کردن دولت خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع مجلس، گفت: طرح‌ها و لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها هیچ توجیح منطقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تفکیک  وزارتخانه‌ها باعث بهره‌وری بیشتر آنها نخواهد شد، افزود: بلکه  این اقدام باعث افزایش هزینه‌های از جمله افزایش کارمندان و پرداخت حقوق به آنها و همچنین پرداخت هزینه برای اجاره‌ و یا خرید ساختمان جدید می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید به جای طرح چنین موضوعاتی همچون مشکل معیشتی و رونق تولید بپردازند، تصریح کرد:بنده معتقد  هستم که مسائل مهمتری از جمله مسائل اقتصادی، اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در اولویت هستند که مجلس و دولت باید به آن بپردازند.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه بزرگ کردن دولت با تفکیک وزارتخانه‌ها، خلاف برنامه ششم توسعه کل کشور و اسناد بالا دستی است، گفت: چنین طرح‌ها و لوایحی سبب بزرگ شدن دولت و در نتیجه افزایش هزینه‌ها و کاهش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، طی چند روز گذشته طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید که بر اساس آن وزارت «صمت» به ۲ وزارتخانه بازرگانی و وزارت صنعت و معدن تفکیک خواهد شد.

نظر شما