شناسهٔ خبر: 154652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی‌حسینی: اقدام آمریکا اجماع ملی حمایت از سپاه ایجاد کرد

نقوی حسینی/21 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا سبب اجماع بیشتر در داخل کشور شده است گفت: امروز همه به پای سپاه ایستاده‌اند و اجماع جدی به وجود آمده است.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اقدام وقیحانه آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام آمریکا، اقدامی  زننده و بسیار زشت در عرصه بین الملل است، نمایندگان ملت به صورت یکپارچه همه با لباس پاسداران و سپاه وارد صحن علنی مجلس شدند.

وی با بیان اینکه امروز همه جریانات سیاسی فراکسیون‌ها، رئیس مجلس، همه جناح‌ها و جریانات مختلف، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی همه با هم طی اجماعی به صورت یکپارچه همصدا شدند افزود: نمایندگان با لباس متحد وارد صحن علنی مجلس شدند تا به آمریکا و همه دنیا این پیام را بدهیم که همه ما امروز پاسدار هستیم و همه ملت ایران پاسدار هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سپاه برخاسته از متن توده‌های مردم است و در طی ۴۰ سال گذشته مجاهدانه و با غیرت از ناموس کشور دفاع کرده است ادامه داد: امروزه دفاع آن‌ها برای ملت‌های دیگر دنیا نیز مثال زدنی و الگو شده است لذا طبیعی است که چنین اقدامی با عکس العمل‌های جدی مواجه می‌شود.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه حاکمیت آمریکا نوچه صهیونیست‌ها است گفت: در تاریخ ایالات متحده آمریکا رئیس‌جمهوری مانند ترامپ نداشتیم که هر آنچه را که صهیونیست‌ها می‌خواهد را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حساب هلال احمر را بسته تا مانع از کمک‌های انسان دوستانه به ایران شود گفت: ما در مجلس ۱۷ طرح را تهیه کردیم، در یک نقطه به صورت مشترک به این نتیجه رسیدیم که سنتکام گروه تروریستی شناخته شود.

باید از شکاف داخلی آمریکا بهره ببریم

نقوی حسینی عنوان کرد: در مجلس نهایتاً طرح 2 فوریتی مطرح شد که سنت کام به عنوان نیروهای تروریستی شناخته شود، ما در منطقه ظرفیت‌های زیادی داریم به طوری که این ظرفیت‌ها بیش از ظرفیت‌های آمریکا است، کمک مستشاری ما در منطقه دماغ آمریکا را در سوریه و عراق به خاک مالید، ترامپ با چراغ خاموش به عراق رفت، اما رئیس‌جمهور ما با استقبال رسمی مقامات این کشور مواجه شد و لذا این مسئله سبب عصبانیت آن‌ها شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای ما باید بهره گیری از شکاف داخلی آمریکا باشد افزود: آمریکا به دنبال بهره‌گیری از شکاف‌های داخلی ایران است و این موضوع را در تیر رأس هدف خود قرار داده است به طوری که آن‌ها تبلیغات گسترده علیه سپاه انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا سبب اجماع بیشتر در داخل کشور شده است خاطرنشان کرد: امروز همه به پای سپاه ایستاده‌اند و اجماع جدی به وجود آمده است.

نقوی حسینی با اشاره به این که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ادعای بازگشت امپراتوری آمریکا را داشت گفت: این اقدام آمریکا نه تنها در داخل کشور هیچ شکافی را ایجاد نکرد بلکه سبب وحدت و اجماع بیشتر شده است.

نظر شما