شناسهٔ خبر: 154639 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توضیحات امیری در خصوص غیبت ۳ وزیر در مجلس

امیری/2 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص عدم‌حضور وزرا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز بود که وزرا شرایط خوزستان را به‌صورت لحظه‌ای رصد کنند به همین دلیل وزرا به مجلس نرفتند.

به گزارش «نماینده»  ، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور، در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به توضیح دلیل غیبت وزرای کشور، نیرو و راه و شهرسازی و رؤسای سازمان‌های مدیریت بحران و هواشناسی کشور در جلسه روز یکشنبه ۱۸ فروردین مجلس شورای اسلامی پرداخت.

امیری همچنین در جمع خبرنگاران در مورد علل عدم حضور ۳ وزیر و ۲ رئیس سازمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار بود این وزرا و رئیس سازمان‌های هواشناسی و مدیریت بحران به نمایندگان در خصوص علل سیل اخیر پاسخ دهند اما به‌ دلیل مشکلات ایجاد شده در خوزستان و حاد شدن وضعیت سیل نتوانستند در مجلس حاضر شوند.

وی ادامه داد: مسائل باید لحظه‌ای رصد می‌شد زیرا وضعیت خوزستان نگران‌کننده شده بود و اهواز در حال تهدید بود. نیاز بود تا وزرا ضمن رصد لحظه‌ای مسائل، به‌صورت دسته‌جمعی تصمیم بگیرند و اگر در این شرایط، وزرا به مجلس می‌آمدند ممکن بود شرایط خوزستان به خطر افتد، بنابراین من به هیئت رئیسه مجلس نامه نوشتم که آمدن وزرا به مجلس می‌تواند به کشور خسارت وارد کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این، یک نماینده الفاظ نامناسبی به‌کار برد و گفت که سر مجلس کلاه گذاشتند و وزرا به خوزستان نرفتند در حالی که قرار نبود وزرا به خوزستان بروند و در نامه من هم اشاره نشده بود که قرار است وزرا به خوزستان بروند.

نظر شما