شناسهٔ خبر: 154575 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیین‌ نامه داخلی مجلس درباره استیضاح وزرا تغییر می‌کند + جزئیات

کاتب رئیس‌کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی درباره نحوه تغییر سوال از وزرا در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»  غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از تصویب طرحی درباره سئوال از وزرا در این کمیسیون خبر داد و گفت: در آیین‌نامه داخلی مجلس ساز و کار مناسبی برای طرح سؤال از وزرا وجود نداشت که این موضوع با طرحی که از سوی نمایندگان تدوین شد، برطرف شد.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی در آیین‌نامه داخلی مجلس برای اینکه وزیری پس از دریافت ۳ کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود نداشت و این موضوع در آیین‌نامه مسکوت مانده بود، افزود: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند تا اگر وزیری از نمایندگان ۳ کارت زرد دریافت کرد به‌صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: در طرح تدوین‌ شده از سوی نمایندگان ذکر شده پس از اینکه وزیری از نمایندگان ۳ کارت زرد دریافت کرد، بدون سیر قانونی و بررسی در کمیسیون مربوطه استیضاح وزیر با امضای ۱۰ نماینده در اولین فرصت در صحن مجلس برگزار شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اضافه کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد تا در دستورکار علنی پارلمان قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما