شناسهٔ خبر: 154061 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رستمیان:دولت سوء استفاده کنندگان و دانه‌درشت‌ها را می‌شناسد و باید آنها را برای توزیع کالای اساسی تحت فشار قرار دهد

رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی رئیس جمهور می‌گوید «ارز ما را می‌برند و نمی‌آورند و هم کالاهای اساسی را بین مردم توزیع نمی‌کنند» نشان می‌دهد که دانه درشت‌ها را می‌شناسند پس لازم است آنها را تحت فشار قرار دهند تا کالاهای اساسی وارد شده را بین مردم توزیع کنند.

به گزارش «نماینده» علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت خودش می‌داند دانه درشت‌ها و عوامل اصلی گرانی و بی‌ثباتی در بازار  و عوامل اصلی فساد در کشور چه کسانی هستند و می‌داند که باید با چه کسی برخورد کند و روی چه مسائلی نظارت داشته باشد اما متاسفانه نمی‌دانم چرا با هدف اصلی برخورد نمی‌کند و با خرده فروش‌ها برخورد می‌شود. 

وی افزود: دولت باید نظارت بیشتری بر نحوه توزیع کالای اساسی که یارانه به آنها تعلق گرفته داشته باشد، باید این نظارت به گونه‌ای باشد که واسطه‌ها نتوانند سوء استفاده کنند و اجناس را احتکار کرده و با قیمت چند برابر بفروشند. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید نظارت به گونه‌ای باشد که کالاهای اساسی که ارز دولتی به انها تخصیص یافته بدست متقاضیان اصلی آن برسد و از این طریق کمک شایانی به مردم صورت گیرد و دولت باید با یک نظارت قوی و هوشمند بر این موضوع نظارت داشته باشد و شرایط را برای سوء استفاده کنندگان ناامن کند. 

رستمیان خاطرنشان کرد: اگر نظارت به گونه‌ای باشد که کسانی که برای واردات کالاهای اساسی ارز دریافت کرده‌اند کالاها را به کشور وارد و به طور صحیح توزیع کنند و این کالاها به دست متقاضیان اصلی آن برسد مشکلی بوجود نمی‌آید اما متاسفانه در کشور همیشه با متخلفین دانه درشت برخورد نمی‌شود و با چند تا واسطه جزء برخورد می‌شود و متخلفین اصلی هم کار خود را انام می‌دهند و در یک امنیت خاصی به کار خود مشغول‌اند. 

وی افزود: باید امنیت را از سوء استفاده‌کنندگان از بیت‌المال سلب کرد تا این افراد بدانند ارزی را که دریافت  کردند برای کالاهای اساسی است که باید آن را وارد و بین مردم توزیع کنند. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:آقای رئیس‌جمهور گفت که «هم ارز ما را می‌برند و برنمی‌گردانند و هم کالای اساسی را نمی‌آورند که توزیع کنند.» وقتی آقای رئیس‌جمهور چنین  نکته‌ای را می‌گوید نشان می‌دهد که می‌دانند چه کسانی ارز را برداند و دانه‌ درشت‌ها چه کسانی هستند. پس این افراد را باید تحت فشار قرار دهند تا کالاهایی را که وارد کرده‌اند بین متقاضیان توزیع کنند. 

نظر شما