شناسهٔ خبر: 154020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شرفی: شرایطی که در خصوص قیمت ارزهای خارجی پیش آمد دور از شأن ملت ایران بود

شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازی که دولت در رابطه با ارزهای خارجی به راه انداخت یک بازی نخ‌نما شده است و شرایطی که بر اثر گرانی ارزهای خارجی برای مردم ما پیش آمد، دور از شأن یک نظام اسلامی و مردمی و دور از شأن ملت ایران بود.

 به «نماینده» غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت یک بازی دِمُده و نخ‌نما شده‌ای را در رابطه با ارز در کشور به راه انداخت که این نحوه عملکرد در کشورهایی که در مسیر ترقی گام نهاده‌اند محلی از اعراب ندارد و این باعث شد تا کشور ۴-۳ ماه شرایطی را تجربه کند که به دور از شأن یک نظام مردمی و نظام اسلامی به معنای واقعی آن است و در این ۴ ماه رفتاری دور از شأن مردم با آنها صورت گرفت.

وی افزود: چرا دلار به ۱۸، ۱۹ هزار تومان رسید؟ چه دلیلی داشت؟ این چه پوچ‌نگری به مردم بود؟ ما کشور را چه فرض کرده‌ایم که اجازه دادیم قیمت دلار تا این حد افزایش پیدا کند؟ و امروز هم بگوییم دلار ۸ هزار تومان یا ۱۰ هزار تومان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مشکلی ندارد اگر کالاهای لوکس با دلار ۸۰۰۰ تومانی یا ده هزار تومانی عرضه شود، اما چرا باید کالاهای ضروری مردم با ارز گران در کشور توزیع شود. امروز با حقوق ۲.۵ میلیون تومانی نمی‌توان از عهده خورد و خوراک یک خانواده سه نفره برآمد و اینها منهای هزینه سفر، درمان و پوشاک و تحصیل است.

شرفی خاطرنشان کرد: شرایط معیشتی در کشور شرایط سخت و بغرنجی است و این شرایط مرارت‌آور را قشر ضعیف جامعه دارند تحمل می‌کنند.

وی افزود: تحریم‌ها در زمان جنگ نتوانست خللی در اراده و سرعت پیش‌رونده نظام ایجاد کند چه برسد به الان که ما در بسیاری از آیتم‌ها جزو ۸ کشور برتر جهان هستیم. پیشرفتی که کشور ما داشته و قدرتی که به دست آورده امروزه توسط دشمنان ما بیان می‌شود و آنها هم به این مسئله اذعان دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ شاید ما در شرایط تحریم به بعضی از مولفه‌های اقتصاد دست پیدا نکنیم، اما می‌توانستیم شرایط معیشت مردم را با اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، در شرایط بهتری داشته باشیم.

شرفی خاطرنشان کرد: کدام کشور است که در شرایط تحریم ۳ میلیارد دلار گوشی اپل بخرد. این سیاست‌های زرورقی مال ما نیست.

وی در پایان با اشاره به برخی خصوصی‌سازی‌ها در کشور گفت: من هم با خصوصی‌سازی موافقم اما با خصوصی‌سازی که منشا درآمد، منشا اشتغال و منشائی برای رشد اقتصاد باشد. اگر این صنایع بدون هزینه به دست ما رسیده که بخواهیم آن را به ثمن بخس بدهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما