شناسهٔ خبر: 153995 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسینی شاهرودی:

انتقاد از تخصیص بودجه عمرانی به صورت اوراق و اسناد خزانه

سیدحسین حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه بخش اعظم اعتبارات عمرانی مبتنی بر اوراق مشارکت و اسناد خزانه است.

به گزارش «نماینده» سید حسن حسینی شاهرودی، با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی، گفت: برای نجات پیمانکاران و تکمیل پروژه‌های عمرانی باید سازوکار جدیدی در نظر گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه بخش اعظم بودجه سالانه کشور به ویژه اعتبارات عمرانی مبتنی بر اوراق مشارکت یک ساله و دوساله و اسناد خزانه است که با این شیوه نمی‌توانیم اقدامات درخوری را در حوزه عمرانی انجام دهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: سوال ما این است که چطور دولت هزینه‌های جاری خود را به صورت نقد و از محل فروش نفت و دارایی‌ها و دریافت مالیات پرداخت می‌کند اما برای انجام خدمات به مردم به ویژه در حوزه عمرانی از اوراق استفاده می‌کند!

حسینی شاهرودی با بیان اینکه چرا دولت سهم اوراق را در بودجه‌های جاری کشور قرار نمی‌دهد تا دستگاه‌های مربوطه فعالیتشان را با اوراق انجام دهند؟ گفت: متأسفانه اوراق و اسناد خزانه فقط نصیب مردم می‌شود در حالی که باید شاهد خدمات مستقیم دولت در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش عمرانی کشور باشند.

نظر شما