شناسهٔ خبر: 152392 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ورود ارز حاصل از صادرات حباب قیمت دلار را از بین می برد

لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید پذیرفت بخش قابل توجهی از افزایش قیمت دلار به دلیل فضاسازی سوداگران بود،گفت: با این وجود اراده مسئولان راه‌حل اصلی شکستن حباب بازار ارز است.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به راهکارهای موجود برای شکستن حباب ارز و ایجاد ثبات در این زمینه با هدف کاهش قیمت دیگر کالاها، گفت: اگرچه معتقدم پایین نیامدن قیمت ارز در کشور به خواست خود دولت است چراکه دلیل قانع‌کننده‌ای برای بالا رفتن و پایین آمدن قیمت دلار وجود نداشت و حتی نمی‌توان آن را به خروج آمریکا از برجام مرتبط کرد.

اراده مسئولان؛ راه‌حل اصلی کاهش قیمت دلار

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه قیمت بسیاری از کالای داخلی بی‌ارتباط با ارز با افزایش دلار سیر سعودی گرفتند، اراده مسئولان را راه‌حل اصلی از بین بردن حباب پیرامون بازار ارز و کاهش قیمت دلار دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دیگر راهکارهای شکستن حباب ارز اشاره کرد و گفت: ورود ارز ناشی از فروش کالاهای صادراتی به همسایگان ازجمله عراق و افغانستان، افزایش ذخایر ارزی، کاهش تقاضای ارز مسافرتی و کالاهای خارجی به دلیل گرانی ارز و... ازجمله این راهکارها به شمار می‌آیند.

دولت سیاست‌های ارزی خود را اصلاح کند

وی با تاکید بر اینکه از دولت انتظار می‌رود سیاست‌های ارزی خود را اصلاح کند تا حباب ارزی کاهش پیدا کند، اضافه کرد: باید پذیرفت بخش قابل توجهی از افزایش قیمت دلار به دلیل فضاسازی سوداگران بوده است چراکه جمهوری اسلامی ایران همواره ازسوی آمریکا تحریم بوده و راهکارهای مقابله با تحریم را می‌داند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد پس از گذشت ۱۳ آبان، بازار ارز را با افزایش قیمت جدیدی روبرو نشد.
در صورت مدیریت صحیح اقتصادی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و جلوگیری از رانت ارزی، بازار ارز با کاهش قیمت روبرو شده و ثبات به بازار باز خواهد گشت

جلوگیری از رانت ارزی بازار ارز را با کاهش قیمت روبرو خواهد کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است در صورت مدیریت صحیح اقتصادی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و جلوگیری از رانت ارزی، بازار ارز با کاهش قیمت روبرو شده و ثبات به بازار باز خواهد گشت.

نظر شما