شناسهٔ خبر: 152049 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شوک ارزی هزینه ساخت مسکن را افزایش داد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:شوک ارزی در سال جاری هزینه ساخت و ساز را افزایش داده بنابراین باید میزان تسهیلات تولید و خرید مسکن افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن گفت:خانه دار کردن مردم یکی از اولویت های اساسی باید محسوب شود و در این راستا باید منابع جدید برای تامین مسکن اقشار کم درآمد و محروم جامعه در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید خط اعتباری مسکن مهر تعیین تکلیف شود، ادامه داد:یک میلیون مسکن نیاز سالانه کشور است اما متاسفانه در سال های گذشته زمین برای ساخت مسکن ارائه نشده است.

مالیات بر عایدی سرمایه به رویکرد تعادلی در بازار سرمایه کمک می کند
 

پور ابراهیمی داورانی افزود:باید دولت به ساخت مسکن اجتماعی توجه جدی داشته باشد در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع خانه دار شدن مردم توجه جدی دارد.

وی ادامه داد:مالیات بر عایدی سرمایه(CGT) به رویکرد تعادلی در بازار سرمایه کمک می کند هر چند برای انجام این مهم نباید شرایط رکودی وجود داشته باشد.

پور ابراهیمی داورانی در ادامه افزود:شوک ارزی سال جاری هزینه ساخت و ساز را افزایش داده بنابراین باید تسهیلات تولید و خرید مسکن افزایش یابد.

افزایش ارز در سال جاری بر تولید مسکن در کشور تاثیر نامناسب داشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:افزایش ارز در سال جاری بر تولید مسکن در کشور تاثیر نامناسب داشته و امیدوارم با متعادل شدن نرخ ارز و ایجاد ثبات در بازار زمینه رونق تولید مسکن فراهم شود.

لازم به ذکر است اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست بر لزوم توجه به موضوع افزایش سرمایه بانک مسکن و ارائه تسهیلات با شرایط آسان در بخش مسکن تاکید کردند.     

گفتنی است در این جلسه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تولید مسکن در کشور تاکید کرد و برنامه های این وزارتخانه را در بخش مسکن تشریح کرد همچنین ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن و مسئولان این بانک گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی بانک مسکن ارائه کردند.

نظر شما