شناسهٔ خبر: 151829 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

واکنش سردار سلامی به «تروریست‌» خواندن ملت ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه روش آمریکا مقابله با ملت‌هاست نه مقابله با دولت‌ها، تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا گفت: «ملت ایران تروریست است»، اما ملت ایران قدرتمند است و قدرتش بر اساس شکست‌دادن آمریکا است و ما برای همین امر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین سلامی در همایش بین‌المللی «دفاع از مردم مظلوم و مقاوم یمن» که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: پیام هفته وحدت این است که اسلام، مرزها را عامل جدایی آرمانها، آرزوها و قلب‌ها برای مسلمانان نمی‌داند.

وی با بیان اینکه مرزهای حقیقی ما مرزهای هویتی و اعتقادی ماست، عنوان کرد: همه مسلمانان سرنشینان یک سفینه و اعضای یک پیکره واحد هستند.

سردارسلامی یادآورشد: اگر از فلسطین و مردم یمن حمایت می‌کنیم و اگر برای مسلمانان سوریه نگرانیم و به مرم عراق و افغانستان و بوسنی و میانمار می‌اندیشیم فلسفه‌ای عظیم در اسلام و قران پشت آن نهفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مرزهای جغرافیایی، مرزهای سیاسی است نه عقیدتی پس این پیام نورانی هفته وحدت است.

وی تاکید کرد: امروز جمع شدیم تا حمایت معنوی خود را از مردم یمن آشکارا آعلام کنیم آنچه امروز در جهان اسلام می‌گذرد همه بلاهایی است که از صد سال بیش آغاز شده و ناشی از بهم پیوستگی سیاست آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و آل سعود است؛ این هندسه مصیبت در جهان اسلام است.

سردار سلامی یادآورشد: آمریکا جهان اسلام را بخشی از جغرافیای سیاسی لاینفک خود می‌داند و معتقداست بدون سیطره سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ... برآن نمی‌تواند به عنوان بزرگترین قدرت جهان عمل کند.

وی افزود: پس از وقوع انقلاب اسلامی، مسلمانان به روح آگاهی رسیدند و از گورستان جهل مدرن بیدار شدند، پیشانی بندهای جهاد را بر جیین بسته و متحد شدند. جبهه جدیدی شکل رفت و آرمان‌های دشمنان با ضربات محکم و سیلی‌های شدید روبرو شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم صهیونیست‌ها دور خود دیوار کشیدند، فلسطین بیدار شده و گروهای جهادی مسلح شدند.
 
وی افزود: ساختار مقاومت در جهان اسلام شکل گرفته و گروه‌های فلسطینی آنگونه مسلح شدند که موجب انحلال کابینه اسراییل می‌شوند. در لبنان بک‌حزب الله تشکیل شد وشکست‌های افسانه‌ای بر اسراییل وارد کرد.

سردار سلامی عنوان کرد: در سوریه هم یک‌ارتش متحد مردمی به همراه ارتش نظامی این کشور همه سیاست‌های دشمن را شکست داد و تکفیر شکست خورد و از صحنه منازعات سیاسی حذف شد.

وی با بیان اینکه جهاد به عنوان عامل اصلی سعادت شکل گرفت‌ و بیرق آن بر دوش کشیده شد، افزود: مسلمانان حول یک‌ عقیده مشترک متحد شدند.

سردار سلامی یادآور شد: در عراق تجاوز آمریکا منجر به پیروزی مسلمانان انقلابی شد. در این سال‌ها آمریکایی‌ها شکست خوردن از مسلمانان را به خوبی آموختند، اما درس نگرفتند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: در ایران به عنوان قلب جهان اسلام هرچه داشتند به صحنه آوردند تا مردم را از مقاومت‌ منصرف کنند، اما ملت ایران با رهبری امام(ره) و رهبر انقلاب ایستاد و این نظریه راثابت کرد که یک‌ملت می‌تواند با داشتن رهبری بزرگ بر دشمن غالب شود.

وی با اشاره به اینکه روش آمریکایی‌ها مقابله با ملت‌ها است نه مقابله با دولت‌ها عنوان کرد: رییس جمهور آمریکا گفت ملت ایران یک ملت تروریست است، اما ملت ایران قدرتمند است و قدرتش بر اساس شکست دادن آمریکا است و ما برای همین امر برنامه ریزی کرده ایم.

سردار سلامی تاکید کرد: موضوع اصلی ما امروز یمن است. آمریکایی‌ها برای نابود کردن ملت‌ها کمر بسته اند. آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است. امروز ملت‌های مسلمان را در نوک‌حمله پیکان خود قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا گفت، مقصر یمن ایران است. ما می‌گوییم شما و سعودی‌ها که نمی‌گذارید غذا و دارو وارد یمن شود چگونه می‌گذارید موشک وارد یمن شود؟ چگونه بابستن همه مرزها ایران را مقصر می‌دانید؟

وی ادامه داد: فرض کنید ایران از ملت یمن حمایت سیاسی ومعنوی می‌کند آیا این دلیلی می‌شود که مردم مظلوم‌یمن را محاصره کرده وبکشید؟

سردار سلامی بیان کرد: آمریکا و آل سعود بدانند تاریخ در حال ثبت صفحاتی ننگین از عملکرد آن‌ها است. جهان امروز که در مقابل قتل یک روزنامه نگار در مقابل سعودی ایستاد این غیرت را ندارد که در مقابل قتل کودمان یمنی نیز مانند قتل خاشقجی بایستد؟

به گفته وی، به ملت‌های اروپایی می‌گویم‌دولت‌های شما رژیم آل سعود را تسلیح می‌کند و سلاح‌هایی که از لندن به ریاض می‌رود مردم یمن را می‌کشد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد:  اما بدانید یمن باتلاق رژیم آل سعود و سیاست‌های آمریکا خواهد بود و آمریکا و رژیم سعودی در مقابل تمام جهان شکست خورده خواهند بود. منطق مقاومت در حال رشد است.

سردار سلامی در پایان عنوان کرد: مطمئن باشید امت اسلام متحد است و هویت ما در هم تنیده است. ملت مسلمان بیدار شده است و برده داری مدرن پایان یافته است. ملت یمن بیدار است و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

نظر شما