شناسهٔ خبر: 150641 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهقان در مخالفت با تصویب CFT:

در شرایط جنگی نباید اطلاعات خود را دراختیار دشمن قرار دهیم

محمد دهقان/2 نماینده مردم طرقبه در مجلس گفت: ما نباید در شرایط جنگی اطلاعات خود را دراختیار دشمن قرار دهیم.

به گزارش«نماینده»، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جهت بررسی لایحه که در مخالفت با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) اظهار داشت: صحبت من با موافقین CFT است، از آنها می‌پرسیم در شرایط جنگی ما باید اطلاعات خود را دراختیار دشمن قرار دهیم؟ 

وی افزود: عده‌ای می‌گویند بحث حزب‌الله در این میان مطرح ا ست اما باید به آنها بگوییم تا جمهوری اسلامی نباشد حزب‌اللهی هم نخواهد بود و هدف دشمن هدف قرار دادن جمهوری اسلامی است. 

دهقان ادامه داد:‌ هدف دشمن این است که جمهوری اسلامی را در تنگنای اقتصادی قرار دهد و یکی از این همین راه‌ها تصویب CFT است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما ملزم به اجرای FATF شدیم، دلار از ۳ هزار و ۵۰۰ به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت.

نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: بخشی از کسانی که در تحریم هستند اجرای FATF تهدید شدند در واقع به نهادهای داخل کشور اعلام شد بانک‌ها دیگر نباید حسابی داشته باشند، در واقع برخی بانکها را تهدید کرده بودند که اگر حساب خود را نبندند آنها را تحریم خواهند کرد. 

دهقان تصریح کرد: در شرایط جنگی باید تحریم‌ها را دور زد، طی دو سال است که الزامات FATF اجرا می‌شود و پس از آن اقتصاد کشور قفل شده است، قطعا با تصویب آن وضعیت اقتصادی کشور برطرف خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: پنج سال طرح قصه برجام کشور را قفل کردید، گفتند با برجام بالامره تمام تحریم‌ها لغو شده و مشکلات اقتصادی لغو می‌شود اما دیدیم چگونه شد. 

وی افزود: FATF هم ۴۱ الزام برای کشور ایجاد کرد، اما در آن زمان وزیر اقتصاد وقت آن راامضا کرد و اکنون وزیر امور خارجه باید توضیح دهد ۳۷ مورد از مجموع الزامات در دولت تصویب شد و تنها سه مورد آن در مجلس به تصویب رسید، ما تاکنون ۴۰ الزام را قبول کردیم که ۳۷ مورد به عهده بوده است و ۳ مورد را هم مجلس تصویب کرده است. 

نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌دولتمردان باید بدانند مذاکره این نیست که هر چه طرف مقابل گفت ما اجرا کنیم،‌مذاکره یعنی به معاون خزانه‌داری آمریکا بگوییم ما ۴۰ مورد از این الزامات را اجرا کرده و به تعهد خود پایبند بودیم. حال آن یک ماده را در صورت خروج از لیست سیاه اجرا خواهیم کرد. 

دهقان بر همین اساس اضافه کرد: چرا اطلاعات غلط به مردم می‌دهید، کدام پیوستن، عده‌ای حرف از پیوستن کشورهای دیگر به AFTF می‌زنند اصلا پیوستنی در کار نیست، هیچ کشوری به AFTF نپیوسته است. 

برچسب‌ها:

نظر شما