شناسهٔ خبر: 149789 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بخشنامه های متعدد اقتصادی واحدهای تولیدی را زمین گیر می کند

کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تاثیر منفی تعدد بخشنامه ها، گفت: اگر این بخش ها به طور دائمی کارشان متوقف نشود، باعث می شود برای بازه زمانی با مشکل روبه رو شوند و به دنبال آن تولید کاهش می یابد و بیکاری افزایش یابد.

به گزارش«نماینده»، محسن کوهکن با اشاره به تعدد بخشنامه های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، اظهار داشت: در جامعه چند دسته وجود دارد که تصمیمات اقتصادی می تواند بر آنها اثرات مختلفی داشته باشد، در جامعه عده ای نظاره گر تصمیمات هستند آنها نگاه می کنند نتیجه این تصمیم ها چه می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر عده ای وجود دارند که بخشنامه ها بر سرنوشت آنها تاثیر دارد، کارآفرین ها و کسانی که در بخش خدمات حضور دارند در این دسته قرار می گیرند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای هم دنبال سودجویی هستند، بیان داشت: اقلیتی هم از هر شرایطی برای سوء استفاده هستند، با این حساب تعدد بخشنامه به گروه دوم آسیب وارد می کند.

وی تاکید کرد:اگر قوانین و مقررات دائم در حال تغییر باشند به واحدهای تولید شوک وارد می شود و بخشی که سالم عمل می کند را زمین گیر می شود.

کوهکن با اشاره به تاثیر منفی تعدد بخشنامه ها، بیان داشت: اگر این بخش ها به طور دائمی کارشان متوقف نشود، باعث می شود برای بازه زمانی با مشکل روبه رو شوند و به دنبال آن تولید کاهش می یابد و بیکاری افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشنامه های دستوری دولت، اظهار داشت: هر دولتی باید بخشنامه های دستوری در حوزه اقتصادی را به حداقل برساند، در واقع باید به ثابت در فضای اقتصادی دست پیدا کنیم، اهمیت ثبات تصمیمات اهمیت زیادی دارد.

نظر شما