شناسهٔ خبر: 149586 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دولت به‌جای استفاده از ظرفیت نمایندگان صرفاً با لاریجانی تعامل دارد

علی بختیار یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت تعامل و همکاری لازم را به توده نمایندگان نداشته و عمده رابطه‌اش با سطوح بالایی مدیریتی مجلس و مشخصاً آقای لاریجانی است.

به گزارش «نماینده» علی بختیار  گفت: متاسفانه دولت تعامل و همکاری لازم را به توده نمایندگان نداشته و عمده رابطه‌اش با سطوح بالایی مدیریتی مجلس و مشخصاً آقای لاریجانی است.

علی بختیار با اشاره به استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی و عدم اقناع اکثریت نمایندگان نسبت به توضیحات رییس‌جمهوری در هفته گذشته اظهار داشت: باوجود آن‌که این مجلس از ابتدای کار خود باب همکاری با دولت را باز کرده و همکاری صمیمانه‌ای با دولت و شخص رییس‌جمهور داشت و به‌طور قاطع از دولت حمایت کرد اما متاسفانه دولت یکه‌تازی کرد و توجه چندانی به خواسته‌های نمایندگان مردم نداشت.

وی با بیان این‌که مجلس از بخش‌های مختلف اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی افکار عمومی نمایندگی می‌کند و نمایندگانی از طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی و مستقل در مجلس حضور دارند، گفت: نمایندگان همواره در تذکرات کتبی، شفاهی، نشست‌ها و سوالات متعدد مطالبات مردم را بیان کرده بودند اما متاسفانه دولت و شخص رییس‌جمهور نسبت به این مسائل بی‌توجهی کردند و این دهن‌کجی دولت به مجلس، منجر به آغاز دوره‌ای جدید در رابطه این دو نهاد شده که یکی، دو استیضاح وزرا و سوال از رییس‌جمهوری نمود خارجی آن بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم گلپایگان و خوانسار با نامناسب خواندن این رابطه میان دولت و مجلس تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور می‌تواند مجدداً باب همکاری و دوستی را با نمایندگان ملت باز کند و با حضور در میان توده نمایندگان، موضوعات را دنبال کند. متاسفانه بعضاً شاهد بودیم آقای رییس‌جمهور سعی می‌کرد مسائل و روابط دولت و مجلس را صرفاً از طریق رییس مجلس دنبال کند که نتیجه این رویکرد همین اتفاقی است که می‌بینیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که هر یک نمایندگان ظرفیت‌هایی منحصر به فرد دارند، تاکید کرد: خوشبختانه مجلس دهم از مجالس ادوار قبل تخصصی‌تر شده و مهم‌تر از آن، انگیزه کاری هر یک از نمایندگان برای کمک به دولت بیش از همیشه است اما متاسفانه دولت تعامل و همکاری لازم را به توده نمایندگان نداشته و عمده رابطه‌اش با سطوح بالایی مدیریتی مجلس و مشخصاً آقای لاریجانی است.

او با بیان این‌که نمایندگان در هفته‌های اخیر نشان دادند که به‌مراتب بیش از رییس مجلس تاثیرگذارند، یادآور شد: نمایندگان نشان دادند که فارغ از نارضایتی از کرباسیان و ربیعی، از شخص رییس‌جمهوری نیز ناراضی هستند. ما شاهد بودیم در جریان استیضاح وزیر اقتصاد، آقای لاریجانی تلویحاً مخالفت خود را با استیضاح اعلام کرد و حتی پس از سخنرانی آقای حضرتی اشاره‌هایی داشت اما درنهایت صحن نظر خود را اعلام کرد و این نشان می‌دهد قطعاً توده نمایندگان قدرتمندتر از رییس مجلس است.

بختیار با تاکید بر این‌که نمایندگان در سومین سال مجلس از تجربه‌ای قابل‌توجه برخوردارند، گفت: امروز نمایندگان حاضر نیستند تمام اختیارات‌شان را در دست رییس مجلس قرار دهند و این درحالی است که رییس مجلس اساساً در تمامی مجالس و پارلمان‌ها صرفاً اسپیکر و سخنگو است و بر نمایندگان ریاست ندارد. پارلمان تنها جایی است که به طور جمعی تصمیم می‌گیریم. هر کدام از نمایندگان ظرفیتی منحصر به فرد دارند که متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود و دولت نیز از این ظرفیت‌های عظیم استفاده نکرده است که لازم است تغییر رویه دهد.

منبع فام نیوز

نظر شما