شناسهٔ خبر: 149552 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فولادگر: سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور خودشان باید پاسخ‌ها را جمع‌بندی کنند

کوهکن/2 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور خودشان باید سوال‌ها و پاسخ‌ها را بررسی و جمع‌بندی کنند تا کار در قوه قضائیه به نتیجه روشنی برسد.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن، با اشاره به برگزاری جلسه علنی مجلس برای سوال از رئیس جمهور در روز سه‌شنبه هفته جاری و قانع نشدن نمایندگان از ۴ پاسخ روحانی اظهارداشت: وقتی مشکلاتی در چند حوزه به حدی می‌رسد که به سوال از رئیس جمهور منجر می‌شود، معنا و مفهوم و پیام خاص خودش را دارد.

وی افزود: اگر نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع شوند، معنایش این است که اشکالاتی وجود دارد اما دولت تلاش خودش را در حد توان کرده و مشکلات و موانع خارج از اراده دولت اجازه موفقیت بیش از آن را نداده است، اما اگر نمایندگان قانع نشوند، معنای دیگری دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم بر روی این نکته کمتر کار کرده ایم که وقتی اتفاقی می‌افتد یا مشکلاتی پیش می‌آید، در سوال و پاسخ‌هایمان به کمک طلبیدن از مردم برای حل مشکلات هم بپردازیم. در کشور ترکیه به عنوان همسایه ما، اتفاقی در حوزه ارز افتاد و مسئولانشان نگفتند که هیچ مشکلی وجود ندارد، بلکه از مردم خودشان استمداد کردند که ارزها و طلاهایشان را ببرند و لیر بخرند و همین مردم به کمک دولت رفتند.

کوهکن با بیان اینکه موفقیت دولت، موفقیت مردم است و باید از مردم کمک گرفته شود، تصریح کرد: وقتی نمایندگان از برخی پاسخ های رئیس جمهور قانع نشده‌اند، معنایش این است که عواملی مانند عدم اجرای قانون یا دور زدن آن و یا ناقص اجرا کردن قانون باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و لذا سوال کنندگان همین موارد را بررسی و احصاء می‌کنند و به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم موارد مطرح شده در این سوال و پاسخ ها در قوه قضائیه به نتیجه روشنی برسد، باید سوال‌کنندگان که خودشان موضوع را پیگیری کرده‌اند، تشکیل جلسه دهند و این پاسخ ها را بررسی و جمع‌بندی کنند و درباره آن تصمیم بگیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان اینکه اصل باید بر تعامل و همگرایی باشد، اظهارداشت: برخورد مجلس با عملکرد دولت از نوع برخورد قوه قضائیه نیست و بالاترین فایده طرح سوال از رئیس جمهور و دریافت پاسخ‌های وی و اعلام قانع شدن یا نشدن از این پاسخ ها، آن است که مردم مطلع می‌شوند که نمایندگانشان در جریان کار قرار دارند و مشکلات را کالبدشکافی می‌کنند و بخشی از وظیفه حل مسئله را که به قانونگذاری و نظارت برمی‌گردد، انجام داده اند اما بیش از آن، برعهده دستگاههای دیگر است.

نظر شما