شناسهٔ خبر: 149493 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رای مثبت مجلس به استیضاح کرباسیان نشان از همراهی نمایندگان با مردم دارد

نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس رای مثبت مجلس به استیضاح کرباسیان را نشان از همراهی نمایندگان با مردم دانست و گفت: این استیضاح به دولت این پیام را داشت که باید به خواسته‌ نمایندگان و مردم مبنی بر تغییر تیم اقتصادی دولت توجه کند.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی در تحلیلی از رای مثبت مجلس به استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: مجلس در دو نامه جداگانه با ۲۰۰ و ۱۸۷ امضا از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شد که راس آن وزیر اقتصاد بود.

وی افزود: وقتی مجلس از دولت می‌خواهد تیم اقتصادی و وزیر اقتصاد را عوض کند طبیعتا در زمان استیضاح هم باید رای مثبت دهد که اگر این طور نمی‌شد طبیعتا مردم از نمایندگان می‌پرسیدند که چطور ۲۰۰ نفر برای تغییر کابینه نامه داده‌اند اما در زمان استیضاح نظرشان عوض شد. این مشخص می‌کند که نمایندگان نمی‌توانستند به استیضاح رای ندهند.

این  نماینده اصولگرای مجلس درباره‌ی این که چرا علی رغم مخالفت سه فراکسیون سیاسی با استیضاح کرباسیان در نهایت مجلس او را برکنار کرد، گفت: فراکسیون ولایی به صورت رسمی اعلام مخالفت نکرد و مطرح کرد که اعضای فراکسیون در رای به استیضاح آتش به اختیار هستند. البته قبلا بحث و گفت و گویی بود که ما در آن تاکید می‌کردیم استیضاح حق نمایندگان است. به هر حال در روز استیضاح نظر فراکسیون آن بود که هر یک از اعضاء آتش به اختیار عمل کند.

نقوی حسینی درباره‌ی تعداد رای موافق نمایندگان با استیضاح کرباسیان و تاثیر لابی در آن گفت: لابی همواره وجود دارد چه برسد به جلسه استیضاح که تقریبا همه اعضای کابینه حضور داشتند. آنها با نمایندگان گفت و گو می‌کردند البته که در نهایت علی رغم لابی‌ها و حضور سنگین دولت در مجلس نمایندگان به استیضاح رای مثبت دادند تا این پیام را بدهند که عملکرد تیم اقتصادی دولت خوب نیست و باید تغییر کند کما این که همه تیم اقتصادی هم وزیر نیست.

نقوی حسینی به صحبت‌های حضرتی  به عنوان موافق استیضاح اشاره و اظهار کرد: در جلسه استیضاح یک نماینده عضو فراکسیون امید پشت تریبون می‌گوید که باید آقای نهاوندیان استیضاح شود. این را دیگر ما اصولگرایان نگفته‌ایم این خود نشان می‌دهد که عملکرد تیم اقتصادی دولت مورد انتقاد است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر این که انتظار جامعه برخورد با تیم اقتصادی دولت است، گفت: این استیضاح حاوی این پیام به مردم بود که مجلس همراه با آنها و به دولت این پیام را داشت که باید به خواست نمایندگان و مردم در تغییر تیم کابینه توجه کند.

نقوی حسینی در پایان با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: طلا در سال ۹۲ گرمی ۵۰ هزار  تومان بود که امروز به گرمی ۳۰۰ هزار تومان رسیده است این یعنی در طول ۵ سال طلا شش برابر گران شده مگر چه اتفاقی افتاده که ما با این حجم از گرانی مواجهیم؟ نمونه‌ی دیگر قیمت لوله پلیکا است که همه مواد آن در داخل تولید می‌شود در گذشته شاخه‌ی شش متری آن ۱۲ هزار تومان بود که اکنون به ۸۰ هزار تومان رسیده است. این همه نشان از وضعیت لجام گسیخته اقتصادی دارد.

نظر شما