شناسهٔ خبر: 149404 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معلم باید در دورترین نقاط بیشترین دریافتی را داشته باشد

عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:پزشکان هر چه از مرکز دور می‌شوند دریافتی شان بیشتر می‌شود ولی برای معلمان اینگونه نیست. معلم باید در دورترین نقاط بیشترین دریافتی را داشته باشد.

به گزارش«نماینده»، عبدالرضا عزیزی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی در سند تحول بنیادین عدالت آموزشی است که متاسفانه باید گفت عدالت آموزشی در جامعه ما نیست، گفت: در یک روستای دورافتاده سرباز معلمی به ۱۵ دانش آموز درس می دهد، اما درتهران یک معلم فوق لیسانس با ۲۰ سال سابقه تدریس می‌کند و این عدالت در کیفیت آموزش وجود ندارد.

وی افزود: بعد از انقلاب در دهه ۷۰ به این نتیجه رسیدند فقط عدالت در بخش دولتی نیست و باید بخش خصوصی هم فعال باشد ولی خب این اختلاف طبقانی خودش در تضاد با عدالت آموزشی است. اختلاف طبقاتی باعث بی عدالتی آموزشی هم می‌شود و آنها که دارا هستند امکانات بیشتری دارند و آموزش بهتری می گیرند.

عزیزی ادامه داد: باید نیروی انسانی مکفی تربیت کنیم و عدالت توزیعی، عدالت رویه و عدالت کیفی داشته باشیم. پزشکان هر چه از مرکز دور می‌شوند دریافتی شان بیشتر می‌شود ولی برای معلمان اینگونه نیست. معلم باید در دورترین نقاط بیشترین دریافتی را داشته باشد. 

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: در طرح تحول وزیرش باهوش بود و دولت و مجلس را قانع کرد و انصافا برای مردم هم خیلی مزایای خوبی داشت. حوزه آموزش و پرورش هم اگر بالاتر از سلامت نباشد به همان اندازه اهمیت دارد.

نظر شما